افزایش شمار طلاق و رشد کودکان بی‌سرپرست ناشی از آن

۲۸ آبان ،

افزایش شمار طلاق و رشد کودکان بی‌سرپرست ناشی از آن

افزایش شمار طلاق و رشد کودکان بی‌سرپرست ناشی از آن

 یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: افزایش آمار طلاق در سال‌های اخیر و رشد کودکان بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار به‌عنوان آسیب‎‌های اجتماعی این پدیده به شمار می‌آید.

به گزارش تفسیری راسخون به نقل از ایسنا، «طاهره حسنلو»  افزود: آسیب‌های اجتماعی متنوعی در جامعه رواج دارند و اگر شمار اعضای خانواده معتاد را هم در نظر بگیریم به طور متوسط ۱۰ میلیون نفر از مردم جامعه درگیر مسأله اعتیاد می باشند.

وی با بیان این‌که خانواده یک فرد معتاد همواره درگیر است، یادآور شد: اگر سرپرست خانواده معتاد باشد خود زمینه‌ساز بروز دیگر اختلال‌های روانی و آسیب‌های اجتماعی نظیر فقر، فحشا، سرقت و افسردگی می‌شود.

این آسیب‌شناس اجتماعی، بیکاری را نوع دیگری از آسیب‌ اجتماعی دانست و گفت: بیکاری فقط یک معضل اقتصادی نیست بلکه فشارهای ناشی از آن نیز آسیب‌زاست و چون اعتیاد می‌تواند زمینه‌ساز بروز دیگر آسیب‌های اجتماعی و اختلالات روانی شود به نحوی که فرد را به سوی انواع انحرافات اجتماعی و اختلال‌های روانی نظیر اعتیاد و خودکشی سوق دهد.

حسنلو از افزایش آمار طلاق در سال‌های اخیر و رشد کودکان بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار به‌عنوان نوعی آسیب‎‌ اجتماعی خبر داد و گفت: باید به این آسیب‌ نیز توجه ویژه‌ای شود چون می‌تواند افراد را به سمت دیگر آسیب‌های اجتماعی و حتی بروز اختلالات روانی سوق دهد.

وی ادامه داد: طلاق سلامت روان افراد را به مخاطره می‌اندازد و در این‌باره نمی‌توان فقط جوانان را به ازدواج تشویق و عنوان کرد آمار ازدواج نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

این آسیب‌شناس اجتماعی خاطرنشان کرد: شناسایی علل موثر در بروز طلاق و شناسایی آفت‌های زندگی زناشویی و مجهز کردن همسران با مهارت‎های مقابله با آنها از راهکارهای اساسی مقابله با پدیده‌ی شوم طلاق است.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / آسیب ها و مشکلات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.