افزایش شهدا به ۴ نفر در العوامیه/ اقدامات سرکوبگرانه آل سعود ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی المیادین از افزایش شهدای اعتراضات مسالمت آمیز مردمی در منطقه العوامیه عربستان خبر داد.

بر اساس گزارش این شبکه عرب زبان، تعداد شهدای اعتراضات مردمی در العوامیه طی ساعات گذشته تا کنون به چهار نفر رسیده است.

با شهادت این چهار نفر، تعداد شهدای قیام مردم عربستان که از شرق در منطقه العوامیه و قطیف آغاز شده است، به ۱۶ شهید و صدها زخمی رسیده است.

با وجود ادعای دستگاههای امنیتی آل سعود مبنی بر اینکه این افراد را در جریان درگیری به قتل رسانده اند، شاهدان بر تیراندازی نیروهای امنیتی به سوی افرادی که به شهادت رسیده اند، تاکید کرده اند.

کشتارمردم،آل سعود را درسراشیبی سقوط قرارداد

فواد ابراهیم از فعالان سیاسی و مخالفان آل سعود در گفتگو با العالم، شهادت جوانان معترض در حمله نیروهای امنیتی آل سعود را نشانه ضعف و درماندگی رژیم آل سعود و قرار گرفتن این رژیم در سراشیبی سقوط دانست.

به گفته وی، عملیات نیروهای امنیتی سعودی در حمله به منازل مردم بیگناه ، نشان دهنده تصمیم این رژیم برای سرکوب معترضان است و متاسفانه کشورهای غربی در برابر این حملات سکوت اختیار کرده اند.

ابراهیم خاطرنشان کرد: وزیر کشور جدید عربستان می خواهد وانمود کند که قدرت اجرای اقدامات دوره وزیر پیشین را در انجام عملیاتی مانند حمله به خانه های مردم و استفاده از گلوله به شیوه نیروهای چریکی دارد.
 

وی گفت: این عملیات همچنین نشان می دهد که رژیم عربستان با دستپاچگی شدید روبرو است و به همین دلیل است که در سراشیبی سقوط افتاده است و به خواست خداوند سرنگون خواهد شد.
 

فعال سیاسی عربستانی افزود: توسل مسئولان عربستانی به ارتکاب این نوع جنایتها راه را به روی جنایتهای جدید علیه شهروندان عربستانی باز می کند و درنتیجه این رژیم عربستان است که باید مسئولیت پیامدهای این گونه اقدامات را متحمل شود.
 

وی ادامه داد : کشورهایی مانند آمریکا که حامی عربستان هستند به علت سکوت در برابر جنایت نیروهای سعودی از جمله به شهادت رساندن بیش از ۱۴ نفر از مردم عربستان ، باید مسئولیت پیامدهای این گونه اقدامات آل سعود علیه مردم را متحمل شوند.

 

سرکوب عربستانی‌ها با گلوله‌های انفجاری خبر دیگر اینکه جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه بحرین با ابراز نگرانی از شدت گرفتن سرکوب معترضان در عربستان، تأکید کرد تصاویر منتشر شده از پیکر شهدای اخیر بیانگر آن است که آنها با گلوله‌های انفجاری هدف قرار گرفته اند.

جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در بیانیه ای با اشاره به شهادت “خالد اللباد” و “محمد حبیب المناسف” و زخمی شدن افراد زیادی در شهر العوامیه عربستان؛ نقض حقوق بشر در این کشور را محکوم کرد و از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد خواست که برای نجات فعالان سیاسی زندانی عربستان فوراً اقدام کنند.
 

این جنبش همچنین با اعلام حمایت از قیام مردم الشرقیه و شیخ النمر تأکید کرد: سرنوشت شیخ نمر و شیخ العامر مفسر قرآن کریم و دهها هزار نفر دیگر از ملت عربستان که در زندانهایی مانند زندان الحائر در ریاض و زندان مخوف الطرفیه در استان القصیم محبوس هستند ، بسیار نگران کننده است.
 

جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه خاطرنشان کرد تحولات سیاسی کشورهای عربی و اسلامی و ناکامی حکام عربستان ، قطر و امارات در اجرای توطئه ” براندازی نظام سوریه ” منجر به بروز تغییرات ریشه ای در نقشه سیاسی خاورمیانه خواهد شد و ما در آینده نزدیک شاهد سرنگونی رژیم های عربی حاکم حاشیه خلیج فارس خواهیم بود .


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.