افزایش شهریه و معضل صندلی‌های خالی در دانشگاه‌های انگلیس

۰۸اردیبهشت،

azmon.jpg

کارشناسان آموزش عالی پیش‌بینی کردند بدنبال افزایش شهریه‌های دانشگاهی در انگلیس، تعداد صندلی‌های خالی در بسیاری از رشته‌های دانشگاهی این کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آمار تازه حاکی از رشد ۷٫۶ درصدی در تعداد رشته‌هایی است که طی سال تحصیلی جاری میلادی (۲۰۲۴) ثبت‌نام در آنها به حد نصاب نرسیده‌ است. این بدین معناست که رشته‌های بسیاری به سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها ممکن است قربانی شوند.

اطلاعات حاصل از بررسی ۶۰ دانشگاه نشان می‌دهد که در سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۱۲ میلادی، ظرفیت‌های حدود ۱۰۰۵ رشته تحصیلی خالی مانده که این رقم در مقایسه با سال قبل، ۹۳۴ رشته افزایش داشته است.

این آمارها همچنین آشکار ساخت تنها ۱۰ موسسه آموزش عالی در تمام رشته‌ها موفق به جذب دانشجو شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، طبق آمارهای ملی کشور انگلیس، شمار رشته‌هایی که به حد نصاب نرسیده‌اند ممکن است حتی تا دو برابر افزایش یابد. این اطلاعات حاصل ارزیابی‌های آماری موسسه تایمز هایر اجوکیشن (THE) است.

«دیوید ویلتس»، یک مقام ارشد دانشگاهی در انگلیس اخطار داد: در صورتی که دانشگاه‌ها موفق به تکمیل ظرفیت‌های خود نشوند،‌ دانشجویان دولتی را از دست خواهند داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.