افزایش شپش در شمال تهران

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : یک پزشک عمومی با اخطار نسبت به افزایش شپش در شمال تهران گفت: شایع‌ترین سبب مراجعه اشخاص به پزشک به سبک زندگی اشتباه اشخاص بر می‌گردد و مصرف لوازم آرایشی غیر استاندارد و بدلیجات عامل خارش و التهاب پوستی است.

مسعود فیض اربابی در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: رژیم غذایی نامناسب و زندگی ماشینی سبب شده که اشخاص به مشکلاتی مانند چاقی، فشار خون و دیابت دچار شوند علاوه بر آن آلرژی‌های غذایی و آرایشی در کنار شیوع شپش نیز این روزها شایع شده است.

معاون فنی پلی‌کلینیک تخصصی شهید فلاحی گفت: رژیم غذایی نامناسب، کم تحرکی، زندگی ماشینی، همه و همه سبب شده که اشخاص به مشکلاتی چون چاقی، فشار خون، دیابت، افزایش چربی خون و غیره دچار شوند.

فیض اربابی افزود: علاوه بر آن، مشغولیت ذهنی، فکری، شغلی و خانوادگی اشخاص سبب شده که آرامش آنها به هم خورده و به انواع استرس‌ها دچار شوند که در ادامه مشکلات هورمونی در بحث تیروئید و غیره را به دنبال خواهند داشت.

وی ادامه داد: سبب دیگر مراجعه اشخاص به پزشکان، آلرژی‌های غذایی، آرایشی و پوششی(پوستی) است چرا که به سبب کاهش استاندارد‌ها در سطح جامعه، سطح ابتلا به آلرژی افزایش داشته است.

معاون فنی پلی‌کلینیک تخصصی شهید فلاحی تصریح کرد: آلرژی آرایشی بیشتر به دنبال استفاده از مواد آرایشی مالیدنی همچون کرم‌پودر، مواد آرایشی چشمی و پنکک‌های غیر استاندارد به وجود می‌آید که عوارضی چون التهاب چشم، التهاب پوست، ایجاد حالت جوش و ضایعات پوستی چون اگزما را به دنبال دارد.

فیض‌اربابی، آلرژی پوششی را در استفاده از بدلیجات عنوان کرد و افزود: این روزها استفاده از بدلیجات بیش از پیش در سطح جامعه شایع شده است که مواردی چون تورم، خارش و التهاب در سطح پوست را به همراه داشته است.

معاون فنی پلی‌کلینیک تخصصی شهید فلاحی به شایع شدن شپش در کودکان دبستان و پیش‌دبستانی اشاره داشت و افزود: متاسفانه به سبب افت سطح بهداشت در خانواده‌ها، بحث شپش و مشکلات بهداشت مو این روزها فراگیر شده است به طوری که ما در منطقه پیرامون کلینیک(لویزان) که بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد، ماهانه حداقل ۱۰ مورد شپش را داشته‌ایم.

وی به علائم شپش اشاره داشت و افزود: شپش همانند شوره سر است با این تفاوت که شوره را می‌توان به راحتی با انگشت از روی مو برداشت اما شپش را به سختی می‌توان از مو جدا کرد و باید حتماً با ناخن آن را کند؛ خارش سر نیز در شپش شایع است.

فیض اربابی ادامه داد: متاسفانه ابتلا به شپش آن قدر شدید است که ما پمفلت راهنمای بیمار در مورد پدیکولوز یا همان شپش را در دست اجرا داریم و قرار است به مراجعان ارائه دهیم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.