افزایش شیوع آنفلوآنزای معده در انگلیس

۲۲ آبان ،

89-29.jpg

مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کردند شمار مبتلایان به آنفلوآنزای معده در این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش تفسیری سرویس سلامت ایسنا، مقامات «آژانس حفاظت از سلامت» انگلیس تاکید کردند که نرخ ابتلا به بیماری آنفلوآنزای معده یا عفونت «Norovirus» در این کشور ۲۷ درصد افزایش یافته و علاوه بر این، شیوع این بیماری شش هفته سریعتر از معمول نسبت به سال‌های پیش اتفاق افتاده است.

روزنامه دیلی تلگراف در گزارش تفسیریی در این باره آورده است، کارشناسان این آژانس تاکنون ۱۲۰۷ مورد ابتلا به آنفلوآنزای معده را در تست‌های آزمایشگاهی انگلیس تایید کرده‌اند اما پیش‌بینی می‌شود که تعداد واقعی مبتلایان بسیار بیشتر از این آمار است چون بسیاری از بیماران برای تست دادن یا درمان به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

جان هریس، متخصص همه‌گیرشناسی در «آژانس حفاظت از سلامت انگلیس» در همین رابطه خاطرنشان کرد که ظاهرا فعالیت Norovirus که عامل آنفلوآنزای معده است در سال جاری افزایش پیدا کرده و امسال از اواخر پاییز یعنی حدود شش هفته سریعتر از معمول سال‌های پیش شایع شده است.

ویروس آنفلوآنزای معده سبب آشفتگی و ناراحتی ناگهانی در معده و اسهال استفراغ می‌شود که می‌تواند برای سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های مزمن و نیز کودکان خردسال خطرناک‌تر باشد. مهم‌ترین عامل انتقال این ویروس عدم شست‌وشوی مناسب دست‌ها و رعایت نکردن اصول اولیه بهداشتی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.