افزایش ضریب برداشت از مخازن برای صنعت نفت به یک ضرورت تبدیل شده است

۲۸ آبان ،

وزیر نفت بر شکل‌گیری ساختار داخلی کنسرسیوم دانشگاهی ازدیادبرداشت تاکید کرد و گفت: بسیاری از مخازن نفت و گاز کشور امروز به نیمه عمر خود رسیده‌اند، از این‌رو پروژه‌های ازدیادبرداشت برای صنعت نفت اهمیت بسیار دارد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، رستم قاسمی در نشست کمیته‌های تخصصی کنسرسیوم دانشگاهی ازدیاد برداشت، تشکیل این کنسرسیوم و تجمیع توان علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌های کشور برای رفع یکی از نیازهای بزرگ صنعت نفت را قابل تقدیر دانست.

وی به ماده ۱۳۰ قانون برنامه پنجم که وزارت نفت را مکلف به افزایش یک درصدی ضریب برداشت در طول این برنامه کرده است، اشاره و خاطرنشان کرد: اشاره قانون برنامه به این امر نشان‌دهنده اهمیت بالای آن برای صنعت نفت است.

قاسمی افزود: به سبب اهمیت موضوع برای صنعت و منافع کشور انتظار داریم ساختار داخلی کنسرسیوم  هرچه سریع‌تر شکل گیرد به‌ گونه‌ای که بتوانیم هر هفته چند پروژه‌ پژوهشی در این حوزه به آن ارجاع دهیم.

وزیر نفت با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران آماده ارایه بسته‌های پژوهشی ازدیادبرداشت به این کنسرسیوم است، گفت: دغدغه اصلی در این کنسرسیوم باید حفظ منابع ملی و تحقق اهداف برنامه پنجم باشد.

وزیر نفت در این نشست احکام اعضای کنسرسیوم دانشگاهی ازدیادبرداشت از مخازن نفت و گاز کشور و اعضای کمیته‌های تخصصی آن را ابلاغ کرد.

اساسنامه کنسرسیوم و آیین‌نامه‌های اجرایی آن نیز در این نشست از سوی وزیر و اعضا کنسرسیوم مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.