افزایش ظرفیت ترانزیت کشور

سیبنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس تعهداتی که تاکنون ایجاد شده است، باید ۱۲ ترابیت در ثانیه ظرفیت  را طی ۳ سال آینده از مسیر کشور عبور دهیم. 

به گزارش پایگاه خبری اقتصادی ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه های دولت برای ‌توسعه ظرفیت ترانزیت کشور و بهبود ترانزیت ترافیک بین المللی در کشور اظهار داشت: در حال حاضر چهار قرارداد با شرکای خارجی که عمدتا بحث ترانزیت جنوب است که از جنوب خلیج فارس آغاز و به اروپا ختم می شود، به امضاء رسیده که در کنار اینها یک سری برنامه ها نیز در حال مذاکره است.

وی افزود: بحث ترانزیت شمال به جنوب و بالعکس و ترانزیت شرق به غرب و بالعکس هم داریم و زمانی جزییات اینها اعلام می شود که نهایی شده و قراردادها امضا شود. اما اینها در برنامه هست و خوشبختانه تا حدود زیادی توافقات به نهایی شدن نزدیک شده است.

تقی پور خاطر نشان کرد: ایران به علت موقعیت جغرافیایی ویژه ای که دارد، ‌گذرگاهی عالی از نظر کوتاهی مسیر و صرفه جویی در هزینه ها به منظور انتقال ترافیک جنوب به شمال و شرق به غرب محسوب می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: بر اساس تعهداتی که تاکنون ایجاد شده است، باید ۱۲ ترابیت در ثانیه ظرفیت را طی ۳ سال آینده از مسیر کشور عبور دهیم که طبیعتاً این هم باعث پایداری در دسترسی به شبکه های جهانی و منطقه ای در کشور خواهد شد و هم اینکه برای شرکای خارجی به دلیل اینکه مسیر امن و کوتاهی است، در کاهش هزینه ها بسیار موثر است و به همین دلیل استقبال بسیار بالایی از این مسیرها شده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.