افزایش ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی به ۳۰۰۰ رشته شغل تا سال ۹۲

۳۰ام بهمن ،

43.jpg

رییس دانشگاه علمی کاربردی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های در دست اجرا‌، ظرفیت این دانشگاه تا پایان سال آینده به سه هزار رشته شغل تحصیلی افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر، اظهار کرد: افزایش ظرفیت رشته شغل تحصیلی این دانشگاه با همکاری صاحبان حرفه‌ها، کارخانه‌ها، واحدهای صنعتی و تولیدی و اصناف انجام خواهد شد.

وی افزود: اکنون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور دارای ۱۱۰۰ رشته شغلی تحصیلی با ۷۰۰ هزار دانشجو است که در ۹۰۰ مرکز در استان‌های مختلف کشور مشغول کسب دانش و مهارت می باشند که ۴۰۰ مرکز آن در جوار کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی قرار دارند.

پورعباس با بیان اینکه برای توسعه و گسترش دانش توام با مهارت، گام‌های بزرگی مانند نظام آموزش‌های مهارتی، صلاحیت حرفه‌ای و احراز شغل برداشته شده است، تصریح کرد: تلاش برای استقرار نظام مهارتی در کشور از سال ۷۴ آغاز شده است که از مهر ۹۱ به صورت رسمی فعالیت در قالب دانشگاه یاد شده اجرایی شد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان افزود: بیشتر شغل‌های تحصیلی این دانشگاه در بخش صنایع مانند برق، مکانیک، جوشکاری تخصصی، قطعه سازی، بخش کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر مانند گردشگری، هتل داری، موسیقی، نقاشی، حج و زیارت، اوقاف، مهارت‌های قرآنی و خبرنگاری است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.