افزایش فروش سلاح در آمریکا

۲۳م دیماه ،

nytimes-3.jpg

در حالی که معاون رئیس‌جمهوری آمریکا طی روزهای آتی پیشنهاد دولت این کشور برای ممنوعیت حمل سلاح را مطرح خواهد کرد، میزان فروش سلاح در آمریکا در آستانه این اقدام دولت واشنگتن افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، تعداد اشخاصی که برای خرید سلاح و گلوله به فروشگاه‌های مربوطه در آمریکا مراجعه می‌کنند، به شدت افزایش یافته است.

به دنبال حمله فردی مسلح به مدرسه‌ای در شهر نیوتاون آمریکا که به کشته شدن تعدادی از دانش‌آموزان و معلمان این مدرسه منجر شد، دولت واشنگتن تصمیم گرفته است قوانین تازهی را برای حمل و فروش تسلیحات تدوین کند.

در همین حال، نتایج بررسی‌های اخیر یک نهاد دولتی آمریکا نیز از افزایش خرید و فروش سلاح در آمریکا در هفته‌های قبل حاکی است.

جک اسمیت، یکی از فروشندگان آمریکایی سلاح می‌گوید: اگر هزار قبضه سلاح AR-15 داشته باشم در شرایط کنونی همه را ظرف یک هفته خواهم فروخت.

وی با اشاره به میزان محبوبیت سلاح‌های نیمه‌خودکار در آمریکا می‌افزاید: در هفته‌های قبل وقتی مغازه را می‌بندم اشخاصی که پشت در برای خرید سلاح صف کشیده‌اند، جهت ورود به شیشه ضربه می‌زنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.