افزایش قدرت رقابت پذیری با کاهش قیمت تمام شده میسر می شود

به گزارش خبرنگاراقتصادی ایرنا’عباس خالقی تبار’روز سه شنبه در ‘نشست هم اندیشی کاهش قیمت تمام شده در تولید’ تصریح کرد: نهضت ملی کاهش قیمت تمام شده یک جنبش فراگیر در راستای افق چشم انداز کشور است که با پشتیبانی و مشارکت همه ارکان کشور، زمینه بهبود بهره وری در فضای کسب و کار و ارتقای سطح رفاه اجتماعی و عدالت اقتصادی را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه افزایش قدرت رقابت پذیری و ارتقای حقوق مصرف کننده از ویژگی های این نهضت است افزود: ارتقای بهره وری،‌ بهبود فضای کسب و کار و افزایش رقابت پذیری از اهداف اجرای این نهضت به شمار می رود.

خالقی تبار با بیان اینکه این نهضت در چهار سطح ملی، بنگاهی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و فراملی و جهانی تعریف می شود، افزود: در سطح ملی طی برگزاری ۹ جلسه ۶۲ برنامه عملیاتی ارایه شده که ۳۱ برنامه اولویت دار آن برای اجرا در سال ۹۰ و ۹۱ به دستگاه های اجرایی پیشنهاد شد.

رئیس مرکز بهره وری سازمان مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت:‌ همچنین در سطح وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نیز برگزاری کارگاه های آموزشی و جشنواره ملی کاهش قیمت تمام شده، طراحی و راه اندازی پورتال نهضت ملی کاهش قیمت تمام شده و اجرای طرح آمارگیری و سنجش عوامل موثر در بهبود بهره وری در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان عوامل موثر درون بنگاهی در تحقق کاهش قیمت تمام شده اظهار داشت: اتلاف منابع مهمترین عامل افزایش قیمت تمام شده در بنگاه های تولیدی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: این اتلاف در بخش های مختلف از جمله طراحی نامناسب، کارکنان ناکارآمد، خرابی تجهیزات، مصرف نامناسب انرژی انجام می گیرد که مدیریت بنگاه برای حفظ بازار و کاهش قیمت تمام شده خود باید ریشه این اتلاف ها را شناسایی کرده و با بهره گیری از راهکارهای مناسب آنها را از بین ببرد.

اقتصام**۳۹۱۷**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۵۰۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.