افزایش قیمت ارز موبایل را گرانتر کرد

۳۰م دیماه ،

افزایش مجدد قیمت ارز در هفته قبل، برای چندمین بار متوالی قیمت تمامی گوشی‌های موبایل موجود در بازار را گران کرد.
به گزارش خبرنگار موبنا، همزمان با افزایش دلار و درهم در هفته قبل بهای تمامی گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار با افزایش قیمت چشمگیری روبرو شدند.
در هفته قبل بهای تمامی گوشی‌های بالای یک میلیون تومانی تا سقف ۲۵۰ هزار تومان گران شدند و گوشی‌های ۵۰۰ تا یک میلیون تومانی نیز تا سقف ۱۵۰ هزار تومان گران شدند.
همچنین بهای تمامی گوشی‌های زیر۵۰۰ هزار تومانی نیز تا سقف ۱۰۰ هزار تومان گران شدند.
“علی نظروند” یکی از فعالان بازار در این باره گفت:‌ روند صعودی نرخ ارز از اواسط هفته قبل سبب شد تا بهای این کالای ارتباطی با افزایش قیمت همراه شود به طوری که بیشترین افزایش قیمت در گوشی‌های بالای یک میلیون تومانی دیده می‌شود.
وی با اشاره به پیش بینی میزان نوسان قیمت موبایل‌ها در بازار تلفن همراه گفت: با توجه به اینکه قیمت موبایل در کشور ارتباط مستقیمی با نرخ ارز در کشور دارد نمی توان هیچ گونه احتمالی از میزان نوسان قیمت ها در بازار داد اما با شرایط فعلی کاهش قیمت این کالای ارتباطی طی روزهای آینده بعید به نظر می‌رسد.
در همین حال رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری تهران با اشاره به تایید کاهش خریدوفروش موبایل در پایتخت گفت:‌همزمان با افزایش قیمت نرخ انواع گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی آن که ارتباطی مستقیمی با ارز دارند شاهد افت شدید فروش این کالای ارتباطی در کشور شدیم.
“ابراهیم درستی” با اشاره به عدم ثبات نرخ ارز طی ماه‌های قبل و تاثیر آن در بازار تلفن همراه کشور می‌گوید: با شرایط پیش آمده بیشتر واردکنندگان قانونی وغیرقانونی به واردات گوشی‌های موبایل با میانگین قیمت متوسط می‌پردازند چرا که فعالان این حوزه به سبب عدم ثبات ارز ریسک واردات گوشی‌های گران قیمت را نمی‌پذیرند.
وی افزود: با شرایط فعلی بازار تلفن همراه و همچنین کاهش قدرت خرید مردم بیشتر گوشی‌های زیر ۵۰۰ هزار تومانی مورد خریدوفروش قرار می‌گیرد.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.