افزایش قیمت بنزین به ۱۲۰۰ تومان در صورت استفاده از کارت جایگاه



تاریخ انتشار: ۱۷ December 2015 | 8:51 am

تغییر نرخ بنزین بر اساس استفاده از کارت سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی درباره طرح تغییر نرخ بنزین بر اساس استفاده از کارت سوخت شخصی یا کارت سوخت جایگاه‌داران گفت: این طرح‌ها هنوز در حد صحبت مطرح است و احتمال اجرایی شدن آن اصلا مشخص نیست.

قیمت بنزین در حد بنز!

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی درباره طرح تغییر نرخ بنزین بر اساس استفاده از کارت سوخت شخصی یا کارت سوخت جایگاه‌داران گفت: این طرح‌ها هنوز در حد صحبت مطرح است و احتمال اجرایی شدن آن اصلا مشخص نیست.ناصر سجادی با تاکید بر اینکه طرح افزایش قیمت بنزین به ۱۲۰۰ تومان درصورت عدم استفاده از کارت سوخت شخصی، اظهار کرد: هنوز این صحبت‌ها شکل قانون به خود نگرفته است و در حد همین صحبت‌ها مطرح می شود، زمانی این طرح‌ها جدی خواهد شد که مصوبه هیات دولت بوده و از سوی دولت اجرایی شود.

سجادی در حالی این واکنش را نشان داده که در روزهای اخیر این‌گونه مطرح شده بود که به‌زودی رانندگان در جایگاه های سوخت برای سوختگیری در صورت استفاده از کارت سوخت شخصی هزار تومان در صورت استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران ۱۲۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تاکید بر اینکه میزان مصرف بنزین از هر جایگاهی در حال حاضر مشخص است، درباره آینده کارت‌های سوخت پس از برداشته شدن سهمیه‌ها، عنوان کرد: استفاده دیگر از کارت‌های سوخت در حال حاضر همین بحث پرداخت الکترونیک با این کارت‌ها است ودیگر طرح‌ها تنها در حد صحبت مطرح شده و قطعی نیست.

مدیرعامل شرکت ملی پخش همچنین با اشاره به اینکه مصرف بنزین طی تعطیلات چهار روزه دو هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته، تصریح کرد: حتی مصرف در این مدت کمتر از سال گذشته نیز بوده است.

سجادی افزود: از زمان تک نرخی شدن بنزین و برداشته شدن سهمیه‌ها میزان مصرف بنزین به طور کلی در کشور کاهش یافت.

وی با تاکید بر اینکه از بنزین سهمیه‌ای که مهلت استفاده از آن ابتدای دی ماه به پایان رسید تنها حدود ۳۰۰ میلیون لیتر در کارت ها باقی مانده و در این مهلت استفاده نشده است، گفت: این میزان نیز عمدتا مربوط به خودروهای دولتی و انتظامی بوده است که این‌ها از ابتدای اجرای طرح هدفمندی اجازه استفاده از سهمیه را نداشتند و بنزین ۱۰۰۰ تومانی مصرف می‌کردند و بنابراین سهمیه بنزین آن‌ها باقی مانده است.

وی خاطر نشان کرد: با این حال تعداد افراد عادی که در مهلت تعیین شده از بنزین سهمیه‌ای خود استفاده نکرده اند بسیار کم است و عمده مردم از سهمیه بنزین خود استفاده کرده‌اند.

 

منبع: ایسنا

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.