افزایش قیمت بنزین در جلسه مشترک مجلس و وزیر نفت مطرح نشد

‘حبیب آقاجری’ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: درجلسه مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس با ‘رستم قاسمی’ وزیر نفت موضوع میادین مشترک و سرمایه گذاری در صنعت نفت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه بر اجرای کامل سیاست های کلان و استراتژی صنعت نفت و فعال شدن حوزه های مشترک نفتی با کشورهای همسایه تاکید شد.

نماینده مردم ماهشهر وامیدیه در مجلس نهم اظهارداشت: همچنین مقرر شد تا وزارت نفت بخش اکتشاف و بهره برداری را با جدیت آغاز و نسبت به عملیاتی شدن آن اقدام کند.

آقاجری، سرمایه گذاری در صنعت نفت را از دیگر موضوع های مورد بررسی در این جلسه عنوان و تاکید کرد که به منظور جلوگیری از خام فروشی فرآورده های این حوزه باید اقدام جدی تری انجام شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری به طرح اصلاح ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه ها رای مثبت دادند.

با اصلاح ماده یک قانون هدفمندی یارانه ها دولت مکلف شد با رعایت این قانون قیمت حامل های انرژی را اصلاح کند:

الف- قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر مشتقات نفت، با لحاظ کیفیت حامل ها و با احتساب هزینه‌های مترتب (شامل حمل‌ونقل، توزیع، مالیات و عوارض قانونی) به تدریج تا پایان برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران کمتر از ۹۰ درصد قیمت تحویل روی کشتی (فوب) درخلیج فارس نباشد.

طبق تبصره این ماده قیمت فروش نفت خام و میعانات گازی به پالایشگاه‌های داخلی ۹۵ درصد قیمت تحویل روی کشتی (فوب) خلیج فارس تعیین می‌شود و قیمت خرید فرآورده ها متناسب با قیمت مذکور تعیین می شود.

سیام**۱۰۵۳**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۶۶۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.