افزایش قیمت خودروهای تویوتا در ایران

۱۲م آذر ،

افزایش قیمت خودروهای تویوتا در ایران

عصر خودرو : شرکت ایرتویا (نمایندگی تویوتا در ایران) قیمت محصولات خود را بدون مجوز سازمان حمایت و به صورت غیرقانونی افزایش داد.

به نقل از فارس، در بخشنامه‌ای که اخیراً به نمایندگی‌های فروش ایرتویا ابلاغ شده است، قیمت هر دستگاه کرولا ۸۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده که قیمت این خودرو قبلاً ۵۶ میلیون تومان بود
همچنین قیمت هر دستگاه پرادو چهار در ۱۸۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت هر دستگاه پرادو دو در ۱۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.
در عین حال، هر دستگاه کمری ۱۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و هر دستگاه اریون ۱۴۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.
در مورد خودروهای شاسی بلند تویوتا نیز می‌توان گفت که قیمت هر دستگاه هایلوکس ۹۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، لندکروز ۲۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و اف جی کروز ۱۷۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است.
قیمت روفور نیز ۱۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت هر دستگاه فورچونر نیز ۱۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مشخص شده است. قیمت ون هایس نیز ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.
در قیمت‌گذاری تازه، برای یاریس هاچ‌بک و یاریس معمولی نیز قیمتی مشخص نشده و نمایندگی‌های ایرتویا فروشی در مورد این محصولات ندارند.
در چنین شرایطی حتی بعضی نمایندگی‌ها از قیمتهای تازه فراتر رفته و محصولاتشان را با قیمتی بالاتر و تحویل سریعتر عرضه می‌کنند.
مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های ایرتویا در این مورد به خبرنگار فارس گفت: پرادو دو در را با قیمت ۱۶۵ میلیون تومان و تحویل ۲ روزه عرضه می‌کنیم.
از سویی با وجود اعلام نرخ‌های تازه محصولات تویوتا بر روی پایگاه اینترنتی این شرکت، امکان ثبت‌نام آنلاین وجود ندارد. مدیر فروش ایرتویا در این مورد با بیان اینکه قیمت همه محصولاتمان افزایش یافته است، به فارس گفت: محصولاتمان را با همان قیمت روی پایگاه اینترنتی عرضه می‌کنیم ولی برای خرید باید حضوری اقدام کنید.
نبود نظارت کافی از سوی دستگاه‌های مربوطه به ویژه وزارت صنعت و سازمان حمایت سبب ادامه آشفتگی‌ها در بازار خودرو شده است.

یکشنبه ۱۲ آذر   ۱۳:۱۴

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.