افزایش قیمت خودروهای لوکس ناشی از رشد بها‌های تولید است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

maxima.jpg

مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات شرکای تجاری گروه خودروسازی سایپا گفت: قیمت خودروهای لوکس شرکت پارس خودرو به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شده و این سازمان این قیمت‌ها را در سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۴ به‌روز خواهد نمود.

امیرحسن امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار نمود: براساس دستورالعمل سازمان حمایت و کمیته قیمت‌گذاری خودرو، قیمت همه خودروهای لوکس با قیمت بالای ۴۵ میلیون تومان توسط خودروساز و با استفاده از حاشیه بازار تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس خودروهای ماکسیما، تیانا و نیومورانو جزو خودروهای لوکس محسوب می‌شود و تعیین قیمت آنها بر اساس حاشیه بازار بر عهده هیات مدیره شرکت‌هاست در این جهت شرکت پارس خودرو در مرحله اول قیمت فروش خودروهای ماکسیما اتوماتیک را از ۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیانا را از ۸۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان به ۸۵ میلیون تومان و نیو مورانو را از ۱۱۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان به ۱۲۷ میلیون تومان افزایش داد.

مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات شرکای تجاری گروه خودرو سازی سایپا افزود: در مرحله بعد طی نامه‌ای به شماره ۵۸۶۸۸/۱۰۰۵ در تاریخ بیست و ششم مهر ماه امسال قیمت فروش خودروهای ماکسیما اتوماتیک، تیانا و نیو مورانو به ترتیب ۷۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ۹۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۱۴۷ میلیون تومان تعیین و به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شد. بدیهی است که این سازمان این قیمت‌ها را در سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۴ به‌روز خواهد نمود.

امیری با بیان اینکه افزایش قیمت این محصولات متاثر از بالا رفتن بها‌های تامین قطعات و افزایش قابل توجه نرخ ارز بوده است، اظهار نمود: قیمت‌های تعیین شده با احتساب حق بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده و سایر کسورات قانونی تغییر یافته است.

وی خاطرنشان نمود: معاونت بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با هدف پاسخ به نیاز مشتری و تعدیل بازار و جلوگیری از ایجاد حباب قیمت در محصولات، از تاریخ پانزدهم آبان اقدام به فروش سریع محصولات با قیمت‌های تازه از طریق شبکه نمایندگی‌های فروش خود نموده است. همهی نمایندگی‌های گروه خودروسازی سایپا نیز موظفند براساس قیمت‌های اعلام شده محصولات را به مشتریان عرضه نمایند.

به گزارش تفسیری ایسنا صبح امروز در حالی قیمت تازه فروش محصولات پارس خودرو به نمایندگی‌های این شرکت ابلاغ شد که قیمت‌های تازه مغایر با قیمت‌های درج شده بر روی سامانه اطلا‌ع‌رسانی ۱۲۴ است که بر اساس گفته‌های امیری قرار شده که قیمت‌های تازه بر روی سامانه ۱۲۴ اعمال شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.