افزایش قیمت خودروها قطعی است

۲۰م آذر ،

مدیربازاریابی و پیشبرد فروش سایپا:

افزایش قیمت خودروها قطعی است

مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات سایپا گفت: در فروش فوری، قیمت نهایی خودرو با آپشن ها از مشتری دریافت می گردد اما در فروش غیر نقدی یا پیش فروش، خودروها بدون آپشن قیمت گذاری شده و زمان تحویل، قیمت نهایی دریافت می گردد .

ˈبه گزارش «عصرخودرو» حسن فروزان مهرˈ در گفت و گو با ایرنا در خصوص مشخص نبودن قیمت نهایی فروش محصولات سایپا و تعیین آن در زمان تحویل خودرو عنوان کرد شرایط فروش متفاوتی برای خودرو بسته به نوع فروش در نظر گرفته شده است که در فروش فوری و نقدی، قیمت نهایی از همان ابتدا به مشتری اعلام می گردد اما در فروش غیر نقدی یا پیش فروش خودروسازی ها شرایط متفاوتی را لحاظ می کنند.
وی افزود: در پیش فروش مقداری از قیمت خرید خودرو در زمان ثبت نام از مشتریان گرفته می گردد و مابقی در زمان تحویل خودرو و بسته به قیمت روز خودرو و براساس مصوبه سازمان حمایت از آنان اخذ می گردد.
وی بیان کرد: آپشن های مختلف مانند فرمان هیدرولیک،ایربگ،روکش صندلی،دزدگیر،سنسور دنده عقب و غیره در خودروهایی که پیش فروش می گردد تا زمان تحویل خودرو مشخص نیست و مشتریان در زمان تحویل خودرو می توانند طبق سلیقه خود آپشن های دلخواه را انتخاب نمایند.
مدیربازاریابی و پیشبرد فروش محصولات سایپا همچنین دربارهٔ فروش فوری محصولات این شرکت که بدون آپشن انجام می گردد اظهارداشت بعضی خودروها به صورت آپشن دار فروخته شده است که ما متعهد به تحویل این خودروها به صورت تعهد داده شده هستیم و برای مدیریت بازار ،فروش فوری را در بعضی محصولات که مازاد تولید داریم باز کردیم تا مشتریانی که نیاز فوری به خرید خودرو دارند از این طریق بتوانند اقدام کنند و در غیر این صورت متقاضیان خودروهای آپشن دار باید چند ماه در نوبت تحویل خودرو باشند.

**افزایش قیمت قطعی است
فروزان مهر با عنوان اینکه سایپا تقاضای افزایش قیمت خود را به سازمان حمایت ارائه کرده است تصریح کرد ما آنالیز قیمت خود را براساس دلایل موجود به سازمان حمایت مصرف کنندگان ارائه کرده ایم و منتظر اعلام قیمت های تازه از سوی این سازمان هستیم.
وی با بیان اینکه میزان افزایش قیمت ها هنوز مشخص نیست، تاکید کرد به طور قطع امسال افزایش قیمت خواهیم داشت اما اینکه چقدر به قیمت تولیدات ما اضافه شود بستگی به نظر سازمان حمایت دارد.
پیش از این و طبق روال معمول فروش خودرو ،مشتریان در هنگام ثبت نام آپشن های مورد نظر خود را انتخاب و براساس آن خودرو ثبت سفارش می شد، البته نباید از نظر دور داشت مواردی مانند ایربگ از مدت ها پیش قرار بود جز استانداردهای اجباری خودرو در نظر گرفته شود اما شرکت های خودروسازی هربار بدلیلی زمان اجرای آن را به تعویق می اندازند.
از سوی دیگر قید شدن موضوع ˈبدون آپشنˈ یا ˈآپشن در زمان تحویل خودرو مشخص می گرددˈ در قرارداد سبب شده تا خریداران به نوعی مجبور به پذیرش و تحویل خودروهایی باشند که بعضا ممکن است از وجود بسیاری امکانات اولیه محروم باشند به طوری که دیده شده در بعضی موارد خودرو حتی بدون سپر تحویل داده شده ، بنابراین به نظر می رسد خودروسازان باید بعضی امکانات ابتدایی که در خودرو بعنوان آپشن در نظر گرفته می گردد را در هنگام قرار داد ذکر کنند.

دوشنبه ۲۰ آذر   ۱۱:۵۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.