افزایش قیمت خودرو غیر قانونی است

۳۰ آبان ،

افزایش قیمت خودرو غیر قانونی است

عصر خودرو :درپی مواضع دیروز رئیس شورای رقابت درمورد قیمت گذاری محصولات خودرویی،مصوبه این شورا هم منتشر و طی آن اعلام شد افزایش بهای اخیر در بازار خودرو فاقد وجاهت قانونی است.

به نقل از فارس در پی اعلام مواضع تازه شواری رقابت در مورد قیمت گذاری محصولات خودرو که جمشید پژویان رئیس این شورا دیروز مطرح کرد، مصوبه این مواضع اعلام شد.
براساس این گزارش،در جلسه ۲۸ آبان شورای رقابت که صد و سی و یکمین این شورا و با دستور بررسی افزایش قیمت بلیط هواپیمایی،ادامه بررسی دستورالعمل تعیین قیمت بلیط مترو و افزایش بهای خودروهای داخلی بود، تصویب شد :” مستنداً به بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نظر به اینکه مرجع صلاحیت‌دار برای تصویب دستورالعمل قیمت در بازار انحصاری خودروی داخلی شورای رقابت است، شورا افزایش بهای اخیر در بازار یادشده را فاقد وجاهت قانونی دانست.”
پژویان اعلام کرد: شورای رقابت به این نتیجه رسید که فضای بازار خودرو از درجه انحصار بالایی برخوردار است. بعد از این نتیجه مصوب شد که از این پس قیمت‌گذاری انواع محصولات خودرو توسط هر نهاد و سازمانی غیرقانونی است.به این ترتیب هیچ سازمان و ارگانی حتی سازمان حمایت از تولید و مصرف کنندگان حق تعیین قیمت‌گذاری محصولات خودرو را ندارد.
وی در واکنش به این سؤال که با این اوصاف نحوه قیمت‌گذاری محصولات خودرو با چه مکانیزمی تعیین خواهد شد توضیح داده بود: در این رابطه شرکت‌های خودرو ساز می‌توانند پیشنهادات خود را به این شورا ارائه دهند تا بعد از بررسی‌های لازم شورای رقابت نظر خود را اعلام کرده و قیمت‌ها را تعیین کند.

سه شنبه ۳۰ آبان   ۱۴:۳۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.