افزایش قیمت مسکن مهر ضروری است

۵ شنبه ۱۸ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش تفسیری نوساز، حسن محتشم در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن مهر ناشی از رشد بی رویه قیمت مصالح ساختمانی در چند ماه گذشته بوده است افزود: افزایش قیمت مسکن مهر باید با نظر مستقیم انبوه سازان و کارشناسان مسکن صورت گیرد.

وی ادامه داد: افزای قیمت مسکن مهر باید در مقاطع و بخش های مختلف ساخت انجام گیرد تا بخشی از این افزایش جبران شود.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان گفت: باید همه افزایش قیمت در مصالح ساختمانی استفاده شده از جمله میلگرد تا مصالح نازک کاری باید رد نظر گرفته شود.

محتشم در ادامه تصریح نمود: قراردادهای منعقد شده از سال ۸۶ برپایه متری ۳۳۰ هزارتومان محسوب می گردد، بنابراین باید همهی قراردادها در مراحل مختلف ساخت و ساز با نرخ های متفاوت افزایش یابد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن مهر اجتناب ناپذیر است افزود: باید افزایش قیمت مسکن متناسب با شرایط و در وقت های مختلف صورت گیرد.

**۲۰ درصد افزایش قیمت مصالح ساختمانی در قراردادها منعقد شده است

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه ۲۰ درصد افزایش قیمت برعهده خود انبوه سازان است افزود: این ۲۰ درصد افزایش قیمت در همهی قراردادهای پروژه های مسکن مهر منعقد شده است.

محتشم در ادامه تصریح نمود: افزایش قیمت ایجاد شده در مصالح ساختمانی بیش از ۲۰ درصد بوده و این برای انبوه سازان مشکلات بسیاری به وجود آورده است.

وی در ادامه افزود: افزایش قیمت میلگرد که در همهی بخش های ساخت مسکن استفاده می گردد رشد صد درصدی داشته و این خارج از ۲۰ درصد منعقد شده در قراردادها بوده است.

**افزایش ۸۰ درصدی مصالح ساختمانی در سفت کاری

رئیس کانون سراسری انبوه سازان در ادامه توضیح داد: در بخش سفت کاری ساخت مسکن مهر انبوه سازان با افزایش قیمت ۸۰ درصدی در بخش نازک کاری با رشد قیمت چند برابری روبه رو شده اند که بیش از قراردادهای منعقد شده در مسکن بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید افزایش قیمت در مسکن مهر بین ۴۰ تا ۵۰ درصد باشد افزود: طبق قرارداد اولیه هر متر مسکن مهر ۳۳۰ هزارتومان بوده که با افزایش قیمت مصالح ساختمانی باید حداقل به ۴۵۰ هزارتومان برسد.

وی در ادامه اظهار داشت: افزایش قیمت مسکن مهر تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت مسکن در بازار داخلی کشور خواهد داشت.

**جبران بها های بی رویه با افزایش وام

محتشم در ادامه تصریح نمود: در صورتی که افزایش قیمت مسکن مهر فشار بر متقاضیان وارد کند باید مسئولان وزارت راه و شهرسازی این رشد بی رویه را به صورتی جبران کند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان خاطرنشان نمود: در صورتی که مسئولان وزارت راه و شهرسازی با افزایش قیمت مسکن مهر موافقت نکنند باید با افزایش وام بخشی از بها ها را جبران نمایند.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.