افزایش مالیات بر ازرش افزوده، تورم‌زا نیست

نوشته شده در تاریخ ۱۸/آذر/ – ۰۹:۳۰ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

دژپسند در پاسخ به :

خبرگزاری : معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری تاکید کرد که افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده، تاثیر چندانی بر نرخ تورم نخواهد داشت.

فرهاد دژپسند در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه سال آینده هم مالیات بر ارزش افزوده همانند سال‌های گذشته یک درصد افزایش خواهد داشت، افزود: در سال جاری نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۸ درصد مصوب شد که ۳ درصد آن مربوط به شهرداری و ۵ درصد دیگر برای دولت است که نرخ این مالیات در سال آینده نیز یک درصد افزایش خواهد یافت.

وی در پاسخ به اینکه چرا دولت یک درصد مالیات، افزون بر افزایش یک درصد سالانه، برای بخش سلامت در نظر گرفته است؟ تصریح کرد: مالیات بخش سلامت مسیر خاص خود را طی کرده و از سایر مواردی که شامل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند جداست؛ البته این افزایش مالیات برای بخش سلامت به جز آن یک درصد افزایش مالیاتی کلی در لایحه بودجه هر ساله اعمال می‌شود.

دژپسند ادامه داد: به طور کلی افزایش مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه سال ۹۴ به میزانی نیست که تورم ایجاد و موجبات نگرانی مردم را فراهم کند؛ از طرفی ما در اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای سال آینده طرح جامع مالیاتی در نظر گرفته‌ایم که علاوه بر آن مجوز‌های جدید استخدام در سال آینده می‌توانند تاثیر مالیات‌ها بر ایجاد تورم و رکود را خنثی کنند.

وی همچنین تاکید کرد که نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در کشور ما به علت فرار‌های مالیاتی بسیار پایین است.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.