افزایش مجدد قیمت مرغ

مهر: حسین مقدم نیا درخصوص گرانی قیمت مرغ در بازار گفت: این موضوع به موارد مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها تامین نهاده ارزان قیمت توسط شرکت دولتی پشتیبانی امور دام کشور برای مرغداران است.

وی با بیان اینکه روز گذشته فاز اول دریافت ۵۰ هزارتن نهاده کنجاله سویا به اتمام رسیده است، از آغاز فاز دوم واگذاری نهاده کنجاله سویا توسط شرکت امور پشتیبانی دام به مرغداران از امروزخبر داد.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشورخاطرنشان کرد: درحال حاضر قیمت مرغ زنده در درب مرغداریها کیلویی ۳ هزارو ۲۰۰ تومان است که در فروشگاههای عرضه مواد پروتئینی گوشت مرغ از کیلویی ۴ هزارو ۷۰۰ تومان تا کیلویی ۵ هزار تومان هم به فروش می رسد.

وی اضافه کرد: درصورتی که شرکت دولتی پشتیبانی امور دام به عهدش وفا کند و در زمان مقرر نهاده های ارزان قیمت را در اختیار اتحادیه مرغداران بگذارد بلافاصله قیمت مرغ در بازار کاهش خواهد یافت.

مقدم نیا همچنین درخصوص اظهارات مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر فروش اعتباری نهاده‌های دامی به دامداران، تشکل‌ها و کارخانجات تولیدکننده، گفت: این اقدام شرکت پشتیبانی امور دام را که در جهت حمایت از تولیدکننده است، به فال نیک می گیریم و امیدواریم درعمل این طرح اتفاق بیفتد و تداوم داشته باشد.

وی درعین حال تصریح کرد: البته دراین طرح نباید به بهانه فروش اعتباری، قیمت نهاده ها را افزایش دهند و به مرغداران فشار بیاید بلکه باید تلاش شود تا قیمت تمام شده نهاده ها افزایش پیدا نکند.

جوان آنلاین – آخرین عناوین اقتصادی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.