افزایش مرخصی زایمان و ساعت شیردهی زنان باردار

۲۳ آبان ،

1064454.jpg

رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: مرخصی زایمان و ساعت شیردهی زنان باردار در بازنگری قانون تامین اجتماعی افزایش می‌یابد.

سعید مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ارائه تسهیلات به فرزند چهارم و فرزندان بعدی در دستور کار تامین اجتماعی قرار دارد و در حال حاضر در هیات مدیره تامین اجتماعی در حال بررسی است و به سریعی نهایی می‌شود.

وی افزود: ارائه تسهیلات به فرزند چهارم به بعد و افزایش مرخصی زایمان و ساعت شیردهی زنان باردار در جهتی سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت است.

دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی مشمول همسان‌سازی نمی‌شوند

رییس سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه دفترچه‌های بیمه شدگان تامین اجتماعی مشمول همسان سازی دفترچه‌ها نمی‌شوند، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی طبق قانون از ادغام در سازمان بیمه سلامت مستثنی است، اما این به این معنا نیست که همکاری با سازمان بیمه سلامت نداشته باشیم.

مرتضوی در ادامه از انعقاد تفاهم نامه‌هایی میان سازمان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی برای همکاری خبر داد و گفت: این تفاهم نامه‌ها به سریعی نهایی و اعلام می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. محبوب:

    خیلی خوب می شدکه در شرکتهایی که نفرات آن به ۱۰۰میرسد مهدکودک اجباری برای کارفرماهااعلام میشد تامادران به فرزندان نزدیک تر میشدند وحتی مجبورنبودن از بیمه بیکاری هم استفاده کنند ممنون از افزایش مدت مرخصی اماقوانین نیزاصلاح شود بهترمی شود من حالابرای اینک ممکن است به من تعلق نگیرد می خواهم از بیمه بیکاری استفاده کنم تا فرزند دومم هم بزرکتر شود وبعد به سرکاری دیگربرگردم

  2. سمیه:

    به نطر من ساعت کاری مادر شاغل مهمتر از مدت زمان مرخصی می باشد خواهشمند است در خصوص ساعات شیر دهی هم تغیراتی ایجاد شود مثلا از ۸ ساعت کار ۲ ساعت حق شیر داده شود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.