افزایش مشاوران مدارس به ۲۳ هزار نفر/ حضور ۲۴ ساعت در هفته مشاوران در مدارس

۱۹ام بهمن ،
ممتاز نیوز: مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی تازه و دستورالعمل ترمیم نیروی انسانی در این وزارتخانه، اعلام کرد: با وجود این طرح آمار مشاوران آموزش و پرورش در مدارس به ۲۳ هزار نفر رسیده است.

حسن فرازنده خالدی در گفت‌و‌گو با پانا و در پاسخ به این پرسش که وضعیت مشاورانی که در وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار می باشند چگونه است؟ گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر تحت عنوان مشاور در این وزارتخانه مشغول به کار بودند که براثر ساماندهی تازه و دستورالعمل ترمیم نیروی انسانی این رقم به ۲۳ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: عموم مشاوران با توجه به رویکرد تازهی که در وزارت آموزش و پرورش اتخاذ شده در مسیر دانش افزایی و بهره مندی از تکنیک های تازه که بومی سازی شده است، مشغول به کار می باشند.

خالدی گفت: ما در تلاش هستیم تا هجمه ها و موشک های زهرآلود فرهنگی که در مسیر زندگی دانش آموزان ما قرار گرفته بود را رصد کرد و پاسخ و راههای درمانی مناسبی برای آنها پیدا کنیم تا دانش آموزان کمتر در معرض آسیب های فرهنگی که منجر به آسیب های روحی – روانی می گردد، قرار گیرند.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش با اشاره به ساعات تدریس مشاوران در مدارس، خاطرنشان کرد: طبق قانون مشاوران مدارس ۲۴ ساعت در هفته در مدارس حضور دارند و در این ساعتها طبق آموزش هایی که به آنها داده شده به دانش آموزان مشاوره می دهند.

وی اضافه کرد: مشاوران از ۳ روش تحت آموزش قرار می گیرند؛ در مرحله اول مشاور از طریق آموزش های کوتاه مدت یا همان آموزش های ضمن خدمت آموزش و پرورش آموزش می بیند و در مرحله بعد که در کارگاه های آموزشی هم افزایی هر یک از مشاوران یافته های تازه خود را در اختیار سایرین و در جلساتی که به طور متوسط هر ماه در مناطق آموزش و پرورش برگزار می گردد، قرار می دهند.

خالدی تصریح کرد: در آخرین مرحله آموزش مشاوران از طریق آموزش های مجازی و غیرحضوری که از طریق پایگاه اینترنتی مشاوره آموزش و پرورش در دسترس است اطلاعات و خوراک فکری مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.