افزایش مصرف سرانه با آبزیان در کشور

جمعه ۱۹م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت و فرآوری شیلات ایران،

مصرف سرانه آبزیان در کشور به ۹ کیلوگرم افزایش یافت.

عیسی گلشاهی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص میزان مصرف سرانه انواع آبزیان در کشور گفت: سرانه مصرف آبزیان در کشور نسبت به میانگین جهان بسیار پایین است.
در سال ۸۹ مصرف سرانه هر فرد، ۵/۸ کیلوگرم بود که در سال ۹۰ به ۱/۹ کیلوگرم افزایش یافت که این میزان در جهان ۵/۱۶ کیلوگرم است.
وی ادامه داد: میزان مصرف روزانه پروتئین آبزیان هر ایرانی در سال ۸۹، ۰۶/۴ گرم در روز بوده که در سال ۹۰ به ۴۶/۴ گرم رسید.
وی ادامه داد: در سال ۹۰، ۸ هزار و ۲۶ تن میگو پرورش در آب شور در کشور تولید شد که نسبت به سال ۸۹ که شش هزار و ۳۵۹ تن بود افزایش داشت.
وی در خصوص میزان صید و آبزی پرور، گفت: مجموع میزان صید و آبزی پروری در سال ۸۹، ۶۶۳ هزار و ۶۸۴ تن بود که در سال ۹۱ به عدد ۷۳۵ هزار و ۷۹ تن رسید که از این تعداد در سال ۸۹ صید در آبهای جنوب ۳۶۸ هزار و ۵۵ تن بود که در سال ۹۰ به ۴۱۱ هزار و ۸۹۷ تن رسید و همچنین صید در آب های شمال در سال ۸۹، ۴۳ هزار و ۸۰۵ تن بود که در سال ۹۰ به ۳۷ هزار و ۸۳۱ تن رسید.
وی افزود: آبزی پروری در سال ۸۹، ۲۵۱ هزار و ۳۷۴ تن بود که در سال ۹۰ به عدد ۲۸۵ هزار و ۳۵۱ تن رسید.
گلشاهی ادامه داد: میزان کل صید در آب های جنوب در سال ۸۹، ۳۶۸ هزار و ۵۰۵ تن بود که در سال ۹۱ به عدد۴۱۱هزار و ۸۹۷ تن رسید که از این میزان سطح زیان درشت در سال ۹۰، ۲۰۷ هزار و ۴۳۸ تن، سطح زیان ریز، ۳۶ هزار و ۳۲۰ تن، کفزیان ۱۴۷ هزار و ۴۳۷ تن، میگو ۶ هزار و ۸۶۱ تن، میگو فیده ۱۳ هزار و ۸۴۱ تن بود./ک


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.