افزایش مهلت واریز معادل ریالی وام ارزی

۱۵م دیماه ،

بینا- سخنگوی مرکز مبادلات ارزی از افزایش مهلت واریز معادل ریالی تسهیلات ارزی خبرداد و گفت: بر اساس تصمیم تازه بانک مرکزی، مدت زمان لازم برای واریز معادل ریالی ارز تخصیص یافته، از ۱۵ روز کاری به ۳۰ روز تقویمی افزایش یافت.
به گزارش بینا، صمد کریمی به مهر گفت: تعداد ثبت‌سفارش‌های تخصیص ارز یافته از سوی بانک مرکزی از زمان آغاز به کار مرکز مبادلات ارزی تا دوازدهم دی ماه سال جاری، از مرز ۱۲ هزار فقره عبور کرده و به ۱۲ هزار و ۵۱ فقره رسیده است.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی افزود: با توجه به بخشنامه تازه بانک مرکزی، مدت زمان لازم جهت واریز معادل ریالی ارز تخصیص‌ یافته توسط بانک مرکزی از ۱۵ روز کاری به ۳۰ روز تقویمی افزایش یافته است که بر این اساس، تعداد گواهی‌های ثبت آماری ابطالی کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: میزان خرید ارز از سوی بانکها توسط بانک مرکزی بابت ثبت‌سفارش تخصیص ارز یافته در دوازدهم دیماه سال جاری، نسبت به پایان آذرماه، حدود ۱۰ واحد درصد افزایش یافته است.

میزان پرداخت ارز دانشجویی به ۱۷۴ میلیون دلار رسید
کریمی در ادامه در مورد ارایه ارز دانشجویی از سوی بانک مرکزی گفت: با توجه به میزان ارزی که به دانشجویان غیربورسیه مقطع فوق‌لیسانس ارایه شده است، آمارهای بانک مرکزی گویای این است که از تاریخ هجدهم مهرماه سال جاری تا ۱۲ دی ماه، میزان ارز تخصیص یافته به دانشجویان غیربورسیه به ۱۷۴ میلیون دلار رسیده است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.