افزایش نارضایتی مردم اردن به سیاست های دولت این کشور + بازداشت ۸ فعال سیاسی

نارضایتی مردم اردن به سیاست های دولت این کشور افزایش یافته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، تظاهرات و اعتصابات گسترده در اردن در اعتراض به تصمیمات اقتصادی و سیاسی مقامات این کشور ادامه دارد.

گروه های مخالف حکومت اردن ، سیاست های دولت این کشور از جمله افزایش بهای حامل های انرژی و رانت خواری و فساد سیاسی را علت افزایش اعتراضات مردم این کشور اعلام کردند.

اردنی ها در این تظاهرات برگزاری زود هنگام انتخابات را خواستار شدند. نیروهای امنیتی اردن نیز با حمله به منطقه الطفیله در مرکز شهر اردن شماری از فعالان سیاسی را بازداشت کردند.

یک دادستان اردنی اعلام کرد که هشت فعال سیاسی حامی اصلاحات در این کشور به اتهام مخالفت با رژیم، توهین به خانواده سلطنتی و اقدام برضد امنیت کشور دستگیر شده اند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بازداشت این فعالان سیاسی حاکی از تشدید مقررات امنیتی در این کشور است که در چند ماه گذشته صحنه اعتراضات علیه حکومت پادشاهی بوده است.

به گفته این دادستان دادگاه امنیتی، فعالان مزبور یک روز بعد از برگزاری تظاهرات در امان، پایتخت اردن و نیز در جنوب این کشور، دستگیر شدند.
 
دادستان کل اردن این فعالان را به اقدامات تحریک آمیز علیه رژیم و برگزاری تجمع غیر قانونی متهم کرده است. مخالفان گروه های معارض نیز بر این باورند معارضان اهداف طرف های خارجی را در این کشور اجرا می کنند و به دنبال هرج و مرج در این کشور هستند.

مراد عضایله عضو دفتر اجرایی جبهه عمل اسلامی اردن گفت: خشم و نارضایی اردنی ها به سطح بی سابقه ای رسیده است. مشکل در این است که رژیم اردن خواسته های مردمی را درک نمی کند. مردم خواهان اصلاحات حقیقی، اصلاح قانون اساسی و بازگشت قدرت به مردم هستند.

محمود الخرابشه نماینده پارلمان اردن گفت: بهار عربی به معنای ایجاد ناامنی نیست. در صورتی که بهار عربی به دنبال نا امنی باشد چنین بهاری را نمی خواهیم. ما خواهان بهار اردنی هستیم که در آن نظرات خود را بیان کنیم و انتقادات ما به سود کشور باشد ولی نباید از قانون فراتر رویم. ماده بیست و پنجم قانون اساسی اردن تاکید دارد اردنی ها حق دارند نظرات خود را در چارچوب قانون آزادانه بیان کنند و بنویسند.

اما اردنی هایی نیز وجود دارند که ثبات و امنیت را ترجیح می دهند و با تظاهرات گروه های مخالف و اتهام زنی های دولت مخالفت می کنند و خواهان حفظ امنیت کشور بیش از هر چیز دیگری هستند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.