افزایش نرخ اعتیاد در بین دانش‌آموزان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه وزارت آموزش نباید از مسئولیت‌هایش شانه خالی کند؛ مشاوره در مدارس را بهترین راهکار برای کاهش نرخ اعتیاد جوانان و نوجوانان دانست و گفت: مشاوران مدارس نقش مهمی در راهنمایی و…

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه وزارت آموزش نباید از مسئولیت‌هایش شانه خالی کند؛ مشاوره در مدارس را بهترین راهکار برای کاهش نرخ اعتیاد جوانان و نوجوانان دانست و گفت: مشاوران مدارس نقش مهمی در راهنمایی و نشان دادن خطرات اعتیاد در بین دانش‌آموزان دارد.
خانه ملت، با انتقاد از افزایش نرخ اعتیاد در بین نوجوانان و جوانان مدارس کشور، تصریح کرد: بخش مهمی از مراقبت و پرورش فرزندان این کشور، به دست آموزش و پرورش محقق می‌شود چراکه دانش‌آموزان معادل ۱۵ هزار ساعت از عمر خود را در مدارس سپری می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و نشان دادن خطرات اعتیاد از وظایف اصلی آموزش و پرورش به شمار می‌رود که می‌تواند نجات دهنده دانش‌آموزان از این بحران باشد.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی کشور باید برای کاهش میزان مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان کشور، به کمک هم بشتابند افزود: نیروی انتظامی تجارب خوبی در این زمینه دارد و لازم است با کمک مسئولان آموزشی حل این معضل را مدیریت کند.

وی با مد نظر قرار دادن رویکرد مسئولان آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: نباید از زیر بار مسئولیت‌ها شانه خالی کرد زیرا این یک فرافکنی است؛ ما در برابر همه جوانان کشور مسئول هستیم و آموزش و پرورش نمی‌تواند نسبت به این مهم بی‌تفاوت باشد.

کوچکی‌نژاد، گرایش نوجوانان و جوانان به سمت مواد مخدر را بزرگترین خطر برای کشور به شمار آورد و عنوان کرد: مسئولان مدارس و خانوده‌ها باید بیشترین تلاش را برای مراقبت از فرزندان خود به کار گیرند و ضروری است کسانی که شبکه‌های برنامه‌ریزی شده‌ای را برای دامن‌زدن به این بحران به کار می‌گیرند با شدیدترین برخوردها مجازات‌ شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نقش مشاوره در مدارس را بسیار حیاتی خواند و گفت: مشاوران باید در مسیر هدایت دانش‌آموزان حرکت کنند و با ارشاد و راهنمایی نوجوانان و جوانان، در صدد رفع و حل معضل اعتیاد برآیند.

روانشناسی خانواده

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.