افزایش نرخ سود میان دوره‌ای اوراق مشارکت مسکن مهر

۱۵ام بهمن ،

رییس اداره نظارت بر بازار فرابورس از تغییر نرخ سود اوراق مشارکت مسکن مهر خبر داد و گفت: نرخ سود میان دوره‌ای این اوراق از ۱۸به ۱۹٫۵درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، افسانه اروجی با اعلام این خبر افزود: با توجه به این که سود اوراق مشارکت مسکن مهر در سررسیدهای ۳ ماهه با نرخ ۲۰ درصد برای سرمایه‌گذاران محاسبه می‌شود، سود بین دوره‌ای این اوراق هم که پیش از این با نرخ ۱۸ درصد محاسبه می‌شد به ۱۹٫۵درصد افزایش یافت.

همچنین در معاملات امروز ۸۶ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۳۰۸٫۲ میلیارد ریال در ۹۶۷۵ نوبت در میان سرمایه‌گذاران دست به دست شد. این در حالی است که بیش‌ترین حجم معاملات فرابورس را معامله ۳۰ میلیون حق تقدم بانک گردشگری به خود اختصاص داد و پس از آن ذوب آهن اصفهان با خرید و فروش بیش از ۱۵ میلیون اوراق در جایگاه دوم قرار گرفت.

از سوی دیگر کمترین حجم معاملات با مبادله ۱۱سهم به افرانت تعلق گرفت و هر سهم این شرکت با ۵ درصد کاهش به نرخ ۱۱۹۴۲ریال رسید. در همین حال بیش‌ترین افزایش قیمت را همچنان شرکت‌های مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن و پالایش نفت شیراز با ۵ درصد رشد داشتند و هر سهم به ترتیب نرخ ۸۸۴۶ ریال و ۶۰۲۱ ریال را تجربه کرد.

در عین حال با توجه به معامله نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت بیمه پاسارگاد، با محدودیت دامنه نوسان قیمت ۵۰ درصدی بر اساس دامنه نوسان نماد اصلی سهام، این نماد با افت ۳۹ درصدی روبرو شد و بیشترین کاهش قیمت را داشت به طوریکه هر سهم، نرخ ۶۰۱ریال را در سیستم معاملات ثبت کرد.

براساس این گزارش، در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می‌شود، بیشترین حجم معاملات را به ترتیب، سه نماد گواهی سپرده انصار ۲۵ هزار و ۸۸۵ برگه، اجاره سامان ۱۰ هزار و ۹۴۰ برگه و اجاره امید ۱۰هزار و ۹۳۰ برگه را به خود اختصاص دادند.

طبق اعلام ناظر فرابورس، نماد معاملاتی شرکت بیمه پاسارگاد، پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی و تصویب افزایش سرمایه و همچنین نماد معاملاتی شرکت نیرو سرمایه، پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و تصویب افزایش سرمایه با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد، معامله شد.

از سوی دیگر نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و نماد معاملاتی شرکت تامین مواد اولیه فولاد صبا نور، پس از ارائه اطلاعات پیش بینی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصدمعامله شد. هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن هم با افزایش یک تا ۲٫۷ درصدی قیمت همراه بود به طوریکه امتیاز تسهیلات مسکن اسفند ۹۰، ۶۶۶ هزار و ۷۵۶ ریال خرید و فروش شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.