افزایش نرخ کرایه‌ها زیرنرخ رسمی تورم درسال ۹۲ درنظرگرفته می گردد

۲۳م اسفند ،

یکی از خوانندگان نوشته بود: سلام ،تواین شب عید به تاکسیرانی بگویید بیشتر به وضع تاکسیهای خطی برسند. قیمت های و نحوه تردد آنها بسیار بد است. به نظر می رسه چون مشکلات مالی اذیتشون می کنه سر خط نمیاند. اونوقت ما مسافران بیچاره باید هم مالی و هم در رفت و آمد زجر بکشیم. منظورمن مشخصا تاکسیهای خط ابتدای یادگار-فرحزاد هست. ازسوی دیگه بعضی ماشین شخصی هم درحوالی(در مبدا)هستند که ابوعطا می خونند و کرایه ی دوبل مطالبه می کنند که حرفشان منطقی نیست.مگرنرخ های تازهی اعلام شده است؟!
معاون شهردار تهران در آستانه تصویب نرخ‌های تازه استفاده از حمل و نقل عمومی پایتخت در سال ۹۲ گفت: افزایش نرخ کرایه‌ها در سال آینده زیر نرخ رسمی تورم خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با توجه به درک مشترک از وضعیت معیشتی شهروندان، شورای شهر و شهرداری تهران با همدلی کامل بنا را بر این گذاشتند که نرخ کرایه‌ها پایین‌تر از نرخ رسمی تورم باشد.
وی با تأکید بر این که هم شورای شهر و هم شهرداری تهران بر این نکته تأکید دارند که مردم فشار اقتصادی کمتری متحمل شوند، اظهار کرد: این دو مجموعه بر این نکته اتفاق نظر دارند که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، مردم حداقل در زمینه نرخ کرایه‌ها کمتر دچار زحمت شوند.
معاون شهردارتهران با اشاره به این که بر این اساس نرخ بلیت مترو و بلیت اتوبوس در سال ۹۲ به طور متوسط حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در مجموع زیر نرخ رسمی تورمی است که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.
وی با بیان این که هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری از شبکه مترو و ناوگان اتوبوسرانی روز به روز بیشتر می‌شود، اضافه کرد: با این وجود و به رغم عدم پرداخت اعتبارات قانونی حمل و نقل عمومی، سعی کرده‌ایم تا بخش اعظم هزینه‌های این دو بخش را از منابع شهرداری تهران تأمین کنیم.
تشکری هاشمی با ذکر این نکته که البته شرایط رانندگان تاکسی متفاوت است چرا که راننده‌ها مالک وسیله نقلیه خود می‌باشند، گفت: صد در صد مخارج تاکسی را رانندگان آن‌ها می‌پردازند که هیچ یارانه‌ای از این بابت دریافت نمی‌کنند و از این رو تاکسیرانان باید مورد حمایت قرار گیرند.
معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که نرخ واقعی تورم مردم را با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه کرده، برای مدیریت شهری تهران حفظ آرامش و رفاه شهروندان در اولویت قرار دارد و بر این اساس نرخ کرایه‌ها را زیر نرخ رسمی تورم سال ۹۲ در نظر گرفته‌ایم.
۴۵۲۳۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.