افزایش نگران‌کننده آمار خودکشی در بین دانشجویان انگلیسی

۱۱م آذر ،

1561.jpg

بنابر اعلام اتحادیه ملی دانشجویان انگلیس، رکود، فشارهای اقتصادی و کاهش بودجه‌ها و بورسیه دانشگاه‌ها، سبب افزایش شمار خودکشی‌ در بین دانشجویان انگلیسی شده است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنابر آمار اعلام شده از سوی اداره ملی آمار انگلیس، شمار دانشجویان دختری که حد فاصل سال‌های ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۱ دست به خودکشی زده‌اند، دو برابر شده‌ است.

ضمن اینکه در طول دوره رکود اقتصادی شمار دانشجویانی که کشورهای انگلیس و ولز را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، به طرز وحشتناکی افزایش یافته است. در حد فاصل سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱، میزان خودکشی دانشجویان پسر دوره‌های تمام وقت دانشگاه‌های این کشور با ۳۶ درصد افزایش از ۵۷ تن به ۷۸ تن رسیده است، این در حالی است که شمار دانشجویان دختری که دست به خودکشی زده‌اند از ۱۸ تن به ۳۴ تن افزایش یافته که این افزایش حاکی از تقریبا دو برابر شدن میزان خودکشی در بین دانشجویان دختر می‌باشد.

به نقل از پایگاه خبری “گاردین” این آمار یک سال پس از مطالعات “دانشکده سلطنتی روانپزشکی” انگلیس (آر. پی. اس) که مسوولیت بررسی فوری و ارائه راهکارهایی برای سلامت روانی دانشجویان را بر عهده داشته، ‌اعلام شده است.

در پی این مطالعات ضمن ارائه آگاهی‌های لازم به مسوولان و کارکنان دانشگاه‌ها، جهت تشخیص علائم خودکشی در بین دانشجویان، پزشکان متخصص نیز جهت رسیدگی به سلامت روانی دانشجویان تشویق شده‌اند.

“نیکول دندریج” مدیرکل اجرایی دانشگاه‌های انگلستان می‌گوید: کاهش ریسک خودکشی دانشجویان مسئله‌ای است که بایستی توسط دانشگاه‌ها جدی گرفته شود.

وی افزود: خودکشی یک بلای خانمان‌سوز در جامعه، خانواده و در بین دوستان است. با این حال «اتحادیه ملی دانشجویان» افزایش شمار خودکشی‌ها را یک «نگرانی» قلمداد می‌کند.

“هانا پترسون”، مامور بخش “دانشجویان ناتوان”، اتحادیه ملی دانشجویان می‌گوید: در طول پنج سال اخیر میزان دانشجویانی که از اضطراب رنج می‌برند، افزایش یافته است.

به گفته وی، دوران دانشجویی سراسر مملو از اضطراب و فشار روانی است. چرا که دوری از خانه و خانواده سبب می‌شود حمایت اشخاصی را که روی آنها حساب می‌کردید، از دست بدهید. همچنین شرایط حاضر اقتصادی و افزایش شهریه‌ها ومشکلات ناشی از آن سبب افزایش فشارها به دانشجویان می‌گردد.

انتشار گزارش‌های اخیر در “مجله پزشکی انگلیس” در خصوص اثرات رکود اقتصادی بر روی خودکشی‌ها حاکی از ارتباط بین کمبود شغل و افزایش شمار خودکشی‌هاست. در حالی که شمار دانشجویان دختر و پسری که در حد فاصل سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ دست به خودکشی زده‌اند، افزایش یافته‌ است.

با این حال نرخ اصلی خودکشی‌ها در سنین ۱۵ الی ۴۴ سال در این کشور نشان دهنده کاهش به ۱۶۷۴ تن از ۱۸۶۹ تن در همین بازه زمانی می‌باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.