افزایش نیاز به انسولین با خوردن غذای چرب

۲۱اردیبهشت،
ممتاز نیوز :وعده غذایی پرچرب نیاز به انسولین را در بیماران دیابتی نوع یک افزایش می دهد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت،  بیماران دیابتی نوع یک که وعده غذایی پرچرب مصرف می کنند در مقایسه با کسانی که وعده غذایی با چربی کمتر می خورند نیاز به انسولین بیشتری دارند و افزایش قند خون را بیشتر تجربه می کنند .

 این یافته ها نشان می دهد که بیماران دیابتی نوع یک در تنظیم  دوزانسولین شان علاوه بر مقدار کربوهیدرات باید به مقدار چربی غذایشان نیز توجه کنند.

محققین با مطالعه بر روی تعدادی از بیماران دیابتی نوع یک به این نتیجه رسیدند که چربی رژیم غذایی می تواند بر روی سطح گلوکز و نیاز به انسولین تاثیر گذارد.
تحقیقات نشان داده است که چربی رژیم غذایی حساسیت به انسولین را مختل میکند.

مطالعات بر روی بیماران دیابتی نوع یک نشان داده است که وعده غذایی با چربی بسیار مثل پیتزا سبب افزایش قند خون ساعتی پس از مصرف می گردد.

در یک مطالعه ۷ شرکت کننده (بزرگسالانی با دیابت نوع یک با میانگین سنی ۵۵ ساله ) حضور داشتند آنها ۲ روز را در یک مرکز پزشکی گذراندند ووعده غذایشان و میزان قند خون و سطح انسولین پلاسمایشان به دقت بررسی شد. صبحانه و ناهاردو روز آنها چربی کمی داشت ولی شام یک شب آنها در مقایسه با شب دیگر چربی بیشتری داشت.
نتایج مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان پس از خوردن شام پرچرب در مقایسه با شامی که چربی کمتری داشت به انسولین بیشتری نیاز پیدا کردند و همچنین ۵ تا ۱۰ ساعت پس از مصرف وعده غذایی پرچرب افزایش قند خون بیشتری داشتند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.