افزایش همکاری اتاق ارزی با سیستم بانکی

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

بینا- سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: با توجه به این‌که پیش‌بینی می‌شود تراز تجاری کشور تا پایان سال ۹۱ مثبت باشد نوسانات نرخ ارز در مرکز مبادلات محدود خواهد بود.
به گزارش تفسیری بینا، صمد کریمی به ایسنا اظهار داشت: الگوی قیمت‌گذاری و تعیین نرخ ارز در مرکز مبادلات براساس تغییرات نرخ‌های برابری اسعار مختلف نسبت به یکدیگر و هم‌چنین متغییر‌های کلان اقتصادی ایران شامل صادرات نفت و گاز صادرات غیرنفتی، میزان تورم، رشد نقدینگی، واردات کالا و خدمات وجریان‌های سرمایه که منابع و مصارف ارزی کشور را تعیین می‌کند، است.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی همچنین در بخشی از سخنان خود تاکید نمود: واردکنندگان توجه نمایند اگر کالایی در کشور تولید می‌شود برای وارد نمودن آن کالا از خارج از کشور ثبت سفارش انجام ندهند که این موضوع دست واردکنندگان است و آنها نیز باید ما را در این زمینه کمک نمایند.
کریمی با بیان این که ما در حال افزایش همکاری و تعامل با شبکه بانکی کشور هستیم گفت:اگر بانک مرکزی نهایت تلاشش را انجام داده و وزارت صنعت و معدن و شبکه بانکی کشور نیز کمک نمایند برای اینکه صادرکنندگان ارزشان را در این مرکز عرضه نمایند، کمک بسیار بزرگی خواهد بود.
وی با بیان این که اکثر بانک‌ها در مرکز مبادلات ارزی نماینده دارند و ما هم عملکردشان را رصد می‌کنیم گفت:این مرکز برای‌ این است که در نهایت مشکلات ارزی کشور را با همکاری نمایندگان بانک‌ها، بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن برطرف کنیم و درنهایت مشتریان به سراغ شعب ارزی بروند.
وی افزود: باید به اندازه کافی عرضه ارز در مرکز صورت گیرد و راهکارش هم این است که صادرکنندگان غیرنفتی ارزشان را در این مرکز عرضه نمایند.
کریمی همچنین در پاسخ به این که ظاهرا مرکز مبادلات در بحث یورو با مشکلات و کمبودهایی مواجه شده و خواهد شد، اظهار داشت:نمی‌توانیم بگوییم در آینده وضعیت ارزی‌مان دقیقا به چه صورتی خواهد بود ولی آن چیزی که وجود دارد این است که در حال حاضر اولویت‌های یک و دو یعنی کالاهای اساسی و دارو جهت تامین ارزشان به یورو در اولویت قرار گرفته‌اند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.