افزایش وزن آزمون کتبی دکتری/ تبدیل به داخل بورسیه‌های خارج

۲۳ آبان ،

افزایش وزن آزمون کتبی دکتری/ تبدیل به داخل بورسیه‌های خارج

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از احتمال افزایش وزن آزمون دکترای تخصصی سال ۹۲ خبر داد و اعلام کرد: درخواست دانشجویان افزایش یک چهارمی وزن این آزمون است.

به گزارش دریچه خبر ، کامران دانشجو امروز در حاشیه مراسم اعطای دکترای افتخاری به شهید تهرانی مقدم در پاسخ به پرسشی در خصوص کسری بودجه دانشگاه ها برای سال ۹۱ اظهار داشت: دو جلسه با معاون اول رئیس جمهور و یک جلسه با معاون نظارت و برنامه ریزی راهبردی ریاست جمهوری همراه با حضور روسای دانشگاه ها برای حل مشکلات بودجه ای دانشگاه ها برگزار شد.

وی ادامه داد: فکر نمی کنم دانشگاه ها در سال جاری با کسری بودجه ای مواجه شوند و می توان با اعمال مدیریت بودجه های دانشگاه ها را اختصاص داد.

دانشجو در پاسخ به پرسش دیگر در خصوص مشکلات اعزام بورسیه ها گفت: در اعزام بورسیه ها مشکلی وجود ندارد تنها آن دسته از دانشجویانی را اعزام می کنیم که در رشته های اولویت دار متقاضی تحصیل و اعزام باشند.

وزیر علوم تاکید کرد: آن دسته از دانشجویانی را هم که اعزام نمی کنیم بورسشان تبدیل به داخل می‌شود.

به گفته وزیر علوم این حق را هم باید قائل شد که برای پذیرش دانشجوی دکترا غربالگری صورت گیرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص آخرین تغییرات در آزمون دکترای سال ۹۲ اظهار داشت: هر چند نسبت به برگزاری آزمون دکترا اعتراضات فراوانی وجود دارد و دانشگاه ها گاهی اوقات گزینشی عمل می کنند اما باید به استادان هم حق داد تا بهترین گزینه را برای دانشجوی دکترا انتخاب کنند.

دانشجو با بیان اینکه آزمون دکترای ۹۲ تخصصی تر خواهد شد، افزود: درخواست داوطلبان دکترا این است که وزن آزمون دکترا یک به چهار شود، یعنی وزن مصاحبه یک، وزن آزمون کتبی چهار شود، اما با این حال ما قائل به رعایت حق تعادل هستیم.

وزیر علوم تاکید کرد: برای آزمون دکترای ۹۲ این احتمال را می دهم که وزن آزمون را افزایش دهیم.


DaricheKhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.