افزایش وزن iبه روش سالم

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است
ممتاز نیوز : با این که بیشتر وقت ها درباره اتخاذ روش های سالم کاهش وزن گفته و شنیده ایم اما نباید این نکته را فراموش کنیم که تعدادی از اشخاص از لاغری مفرط رنج می برند.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از خراسان ؛ در این مطلب چند پیشنهاد برای افزایش وزن متعادل برای این گروه ارائه می دهیم. خوب است iبه این نکته اشاره کنیم که برای iبه دست آوردن وزن مناسب هم باید از غذاهای سالم و سرشار از کالری و ماده مغذی استفاده کرد.برای این کار چند نوع ماده غذایی ذکر شده را iبه برنامه روزمره خود اضافه کنید.

 * مغز: مغز و تخمه، سرشار از کالری و اسید چرب طبیعی پروتئین، فیبر و ویتامین E است. کره بادام زمینی نیز سرشار از کالری بالا اما مفید است. iبهترین مغزها برای افزایش وزن شامل بادام، بادام زمینی، گردو، دانه کتان و تخمه آفتابگردان است.

*میوه های خشک: مانند کشمش سرشار از کالری است. با مصرف یک چهارم پیمانه از آن، ۱۴۰کالری، ویتامین A، فیبر، آهن و پتاسیم iبه بدن اضافه می کنید.* آواکادو: این میوه غنی از تک چربی های اشباع نشده، ویتامین K، پتاسیم و فیبر است. هر یک عدد آواکادو حاوی بیش از ۲۰۰ کالری است. این نوع چربی در ساخت عضله بافتی و در نهایت افزایش وزن موثر است. آواکادو را می توان iبه شکل میلک شیک میل کرد یا iبه سالاد افزود.*نان سبوس دار: این ماده منبع خوب کربوهیدرات است که بدن برای تامین انرژی iبه آن نیاز دارد. نان را با پنیر خامه ای، کره بادام زمینی یا مربا میل کنید تا کالری دریافتی بدن بالا برود.*پاستا: این ماده غذایی نیز منبع عالی کربوهیدرات است و یک ماده غذایی پرکالری محسوب می گردد. *آب میوه: یک لیوان آب میوه طبیعی بیش از ۱۰۰ کالری و ویتامین دارد که برای بدن لازم است.* روغن های سالم: روغن زیتون، روغن کانولا، روغن سویا و خردل برای قلب مفید است و هر یک قاشق غذاخوری آن حاوی ۴۵ کالری است.سعی کنید این غذاها را طی روز iبه دفعات بیشتر مصرف کنید تا iبه وزن مناسب برسید.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.