افزایش پرداختی هزینه های سلامت از جیب مردم در دولتهای نهم و دهم

۰۲م اسفند ،
ممتاز نیوز : رئیس انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران، مهمترین اولویت مدیریت سازمان نظام پزشکی در دوره تازه، تغییر نگاه مسئولان رده بالای کشور به خصوص دولت به موضوع سلامت کشور دانست.

دکتر محمد مهدی قیامت در گفتگو با مهر اظهار داشت: به طور قطع از آنجا که سازمان نظام پزشکی در حال پوسته اندازی است به همین خاطر نیازمند تغییر ساختار جدی در فرایند های اجرایی نیز می باشد.

وی تصریح کرد: برهیچکس پوشیده نیست که سلامت ،بحثی چالش برانگیز و هزینه براست حال آنکه سرانه درمان در کشورما بسیار پایین است و متاسفانه دولت نیز بودجه های ناچیز بخش سلامت را به طور کامل نمی پردازد یا اینکه به طور قطره چکانی می پردازد که در اغلب مواقع نیز چندان اثر گذار نیست.

قیامت در ادامه افزود: متاسفانه به خاطر مشکلات جدی و ساختاری نظام سلامت و پایین بودن سرانه درمان ،بیمه های تکمیلی بیماران و بیمارستانها و پزشکان را فراری داده اند. این در حالی است که با توجه به تورم جدی موجود در کشور، بیشترین فشار در حوزه سلامت، به مردم و پزشکان وارد می گردد. حال آنکه این مشکلات در دولتهای نهم و دهم برروی مردم به شدت افزایش یافته است.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران ادامه داد: نظام پزشکی می بایست دغدغه و حساسیت مسئولان مبنی بر اینکه موضوع سلامت یک بحث بسیار جدی است را به شدت تقویت نماید. در عین حال نظام پزشکی می بایست بیشتر از کار اجرایی برای مسئولان فرهنگسازی کند تا نگاه آنها به موضوع سلامت تغییر یابد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.