افزایش چشمگیر تولید پرولین در پتروشیمی بندر امام

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سال قبل تولید محصول پروپیلن در شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش یافت.

به گزارش ممتاز به نقل از  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا مدیرعامل پتروشیمی بندرامام گفت: شرکت بسپاران پتروشیمی این بندر در سال با ۳۰ درصد افزایش تولید محصول پروپیلن نسبت به مدت مشابه سال قبل توانست رکورد تولید این محصول را ارتقا دهد.

رضا امیری افزود: در سال قبل ۶۸ هزار و ۹۱۶ تن محصول پروپیلن که یکی از محصولات کلیدی پتروشیمیایی است در شرکت بسپاران پتروشیمی بندرامام تولید شد .

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام با بیان اهمیت تولید محصول پروپیلن ادامه داد: این محصول به عنوان خوراک جهت تولید پلیمرهای مختلف و محصولات میانی کاربرد فراوانی دارد که مهمترین مشتقات این محصول عبارت است ازپلی‌پروپیلن، آکریلونیتریل، پروپیلن اکسید، فنول، اکسوالکل، اسید آکریلیک، ایزوپروپیل‌الکل، الیگومرها و …. که در نهایت به صورت مواد مورد نیاز صنایع الکترونیک، خودروسازی، ساختمان‌سازی، بسته‌بندی و نظایر آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت بسپاران یکی از پنج شرکت‌ تابعه پتروشیمی بندر امام است که به عنوان اولین تأمین کننده محصولات پلیمری به حساب می‌آید و دارای واحدهای پلی اتیلن سبک ( LDPE)، پلی اتیلن سنگین (HDPE) پلی پروپیلن (PP) ، پی وی سی(PVC) ولاستیک مصنوعی ( SR/BD) است که تولیدات این واحدها در تهیه ظروف پلاستیکی مخصوص نگهداری مایعات، لوله‌های مخصوص گاز‌رسانی، ظروف مخصوص نگهداری مواد شیمیایی و غذایی، گونی‌های پلاستیکی، لوازم خانه و دکوراسیون، تایرهای سواری، کامیون، صنایع کفش‌سازی ، اسباب‌بازی و عایق الکتریکی کاربرد دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.