افزایش کسری بودجه و بدهی در “منطقه یورو”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

داده های رسمی که روز چهارشنبه انتشار یافت حاکی است میزان کسری بودجه عمومی منطقه یورو در سال ۲۰۲۴ کاهش یافت اما مجموع بدهی این کشورها همچنان در سطح خطرناکی باقی مانده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس آمار یورواستات اعلام کرد میانگین کسری دولتی منطقه یورو — شکاف میان درآمدها و هزینه ها — پارسال به ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی رسید که مطابق با سقفی است که اتحادیه اروپا تعیین کرده است. در سال ۲۰۱۲ این رقم  ۳٫۷ درصد بود.

آمار کلی در مجموع در راستای نشانه هایی است که حاکی است علل و تاثیر بحران بدهی منطقه یورو ، که در مقطعی واحد پول مشترک اروپا را با خطر فروپاشی مواجه کرده بود ، در حال کاهش است.

با این حال، کل بدهی کشورهای منطقه یورو از ۹۰٫۷ درصد از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۲ به ۹۲٫۶ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش یافت که حتی بالاتر از حد تعیین شده ۶۰ درصدی در اتحادیه اروپا بود.

افزایش مستمر سطوح بدهی نشان دهنده هزینه بالای رکود اقتصادی و بحران بدهی هاست زیرا دولت های اروپایی در تلاش برای تثبیت اقتصاد خود مجبور شده بودند به استقراض سنگین متوسل بشوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.