افزایش یارانه نقدی رسما ممنوع شد

۱۲م دیماه ،

رئیس مجلس در پی تاخیر رئیس جمهوری، قانون منع افزایش قیمت حامل‌های انرژی و سایر کالاها و خدمات در قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال را ابلاغ کرد که براساس آن، در ماه‌های باقیمانده از سالجاری هرگونه افزایش یارانه سرانه نقدی از هر منبعی ممنوع است.

خبرگزاری مهر: رئیس مجلس در پی تاخیر رئیس جمهوری، قانون منع افزایش قیمت حامل‌های انرژی و سایر کالاها و خدمات در قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال را ابلاغ کرد که براساس آن، در ماه‌های باقیمانده از سالجاری هرگونه افزایش یارانه سرانه نقدی از هر منبعی ممنوع است.

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده یک قانون مدنی و در اجرای تبصره ماده یک، قانون الحاق یک تبصره به بند (۴۴) و یک تبصره به بند (۴۵) قانون بودجه سال را ابلاغ کرده است.

در این ابلاغیه آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون الحاق یک تبصره به بند (۴۴) و یک تبصره به بند (۴۵) قانون بودجه سال کل کشور که با عنوان طرح یک فوریتی اصلاح اجزای (۴۴) و (۴۵) قانون بودجه سال کل کشور به مجلـس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ ۲۳/۸/ و تأیید شورای نگهبان، به پیوست ابلاغ می‌شود.
 
جزئیات قانون الحاق یک تبصره به بند (۴۴) و یک تبصره به بند (۴۵) قانون بودجه سال کل کشور به شرح ذیل است:
 
” ماده واحده ـ به هر یک از بندهای (۴۴) و (۴۵) قانون بودجه سال کل کشور یک تبصره به شرح زیر الحاق می‌شود:

الف ـ تبصره الحاقی به بند (۴۴):تبصره ـ افزایش قیمت حاملهای انرژی و سایر
کالاها و خدمات موضوع قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در سال نسبت به سال ۱۳۹۰ ممنوع است.

ب ـ تبصره الحاقی به بند (۴۵) :

تبصره ـ در ماههای باقیمانده سال هر گونه افزایش یارانه سرانه نقدی نسبت به پرداختی شهریورماه سال جاری از هر منبعی ممنوع است.”
 
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ بیست و سوم آبان ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱/۹/ به تأیید شورای نگهبان رسید.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.