افزایش ۱۸درصدی درآمدهای هواوی از خاورمیانه در سال ۲۰۱۲

۰۸خردادماه،

شرکت هواووی چین اعلام کرد درآمدهای خاورمیانه ای این شرکت با رشد ۱۸ درصدی در سال ۲۰۱۲ به ۲٫۰۸ میلیارد دلار رسیده است و راه اندازی شبکه های ۴G موبایل و برون سپاری مدیریت و تامین شبکه IT از عوامل اصلی رشد منطقه ای این شرکت در خاورمیانه خواهد بود.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شی یائوهنگ رئیس هواووی خاورمیانه در نامه ای به رویترز اظهار داشت، دومین تولید کننده بزرگ تجهیزات مخابراتی جهان انتظار دارد اپراتورهای مخابراتی خاورمیانه بهبود کارایی شبکه را در اولویت قرار دهند.
 
به گفته وی تغییر جهت اپراتورها به سوی شبکه های نرم افزاری تعریف شده، برون سپاری مدیریت و تامین شبکه IT و بکارگیری ۴G همه نقش کلیدی را در تجارت آینده هواووی ایفا خواهد کرد.
 
بسیاری از شرکت های مخابراتی خاورمیانه به ویژه کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس شبکه های ۴G را که به طور بالقوه سرعتی بیش از دوبرابر سرعت ۳G ارائه می دهد را معرفی کرده اند، اما کمبود دستگاه ها سبب شده است سرعت استفاده کاربران از این تکنولوژی ها کمتر از حد انتظار باشد.
 
هواووی پنجمین تولید کننده گوشی هوشمند جهان به شمار می آید و با شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ رقابت می کند.
 
به گفته شی یائوهنگ با توسعه دارایی های منطقه ای برای ارائه گوشی های هوشمند، تبلت ها و روترهای وای فای بیشتر که با فن آوری هایی مانند ۴G LTE سازگاری دارند، انتظار داریم به طور قابل توجهی طی ۱۲ ماه آینده در بازار حضور یابیم.
 
سال قبل ۵٫۹ درصد از درآمد ۳۵٫۳۵ میلیارد دلاری هواووی از خاورمیانه حاصل شد که نسبت به ۵٫۵ درصد سال قبل افزایش داشته است.
 
فعالیت های خاورمیانه ای هواووی شامل شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، کویت، قطر، بحرین، عمان و امارات متحده عربی به علاوه عراق، پاکستان، افغانستان و ایران می گردد.
 
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.