افزایش ۱۸درصدی قیمت دارو در صورت نپرداختن یارانه از سوی دولت/رئیس‌جمهور از عوام‌فریبی در حوزه سلامت دست بردارد

۶ م دیماه ،
ممتاز نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با اعلام اینکه راه کاهش قیمت دارو اختصاص یارانه به شرکت‌های واردکننده دارو از سوی دولت است، گفت: به‌طور حتم در صورتی که دولت اقدام به پرداخت ما به التفاوت قیمت ارز نکند، قیمت دارو ۱۸ درصد افزایش پیدا می‌کند.

 حسینعلی شهریاری در گفت ‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از عملکرد روزنامه ایران در تخریب چهره و عملکرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، تصریح کرد: متأسفانه اخلاق مطبوعاتی یکی از شاخص‌های هر رسانه‌ای بوده که متأسفانه در این روزنامه رعایت نشده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با یاد‌آوری خبر انتشار یافته در روزنامه ایران مبنی‌بر پافشاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی برای افزایش قیمت دارو، گفت: ارز مرجع سال قبل ۱۰۵۰ تومان و ارز امسال ۱۲۲۶ تومان است، که مقایسه‌ای بین این دو قیمت، اختلاف حداقل ۱۷ درصدی بین دو ارز را نشان می‌دهد.

وی با انتقاد از اظهارات رئیس‌جمهور دربارهٔ اختصاص ارز مرجع برای واردات دارو در گفت‌وگوی تلویزیونی،‌ افزود: به طور حتم اظهارات رئیس‌جمهور در این‌باره اشتباه بوده است، از طرف دیگر به نظر من احمدی‌نژاد با روی قصد و غرض اطلاعات اشتباه به مردم داده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه براساس آمار به‌دست آمده تا شهریور ماه هیچ اعتباری برای واردات دارو از سوی دولت اختصاص داده نشده است، یاد‌آور شد: متأسفانه بسیار از شرکت‌های واردکننده برای واردات دارو از ارز آزاد استفاده کرده‌اند.

شهریاری ادامه داد: طی سال‌های قبل بانک‌ها برای انتقال ارز حدود ۲۰ درصد از قیمت کلی ارز را می‌گرفتند، اما هم‌اکنون بانک‌های عامل ۱۳۵ درصد قیمت تمام شده ارز را دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید از عوام‌فریبی در حوزه دارو دست بردارد، گفت: در شرایط کنونی معلوم است که دارو را نمی‌توان با قیمت سال قبل وارد کرد، از این‌رو دروغ گفتن مسئولان هیچ فایده ای ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه راه کاهش قیمت دارو ارائه یارانه به شرکت‌های واردکننده از سوی دولت است، افزود: به‌طور حتم در صورتی که دولت اقدام به پرداخت ما به التفاوت قیمت ارز نکند، قیمت دارو ۱۸ درصد افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس، با تأکید بر اینکه به طور حتم دولت نمی‌تواند با فرافکنی وزیر بهداشت را به عنوان اولین وزیر زن در تمام دولت‌ها برکنار کند، تصریح کرد: در صورت رخ دادن این اتفاق باید بعد از آن کارنامه خود آقای رئیس‌جمهور را هم بازبینی کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: بارها مسئولان دولتی طی مصاحبه‌‌هایی اعلام کردند که نمره خانم دستجردی ۲۰ است حال چگونه به‌دنبال برکناری وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی می باشند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.