افزایش ۲۰۰ هزار نفری ظرفیت خطوط BRT

۹ م دیماه ،

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه سری تازه اتوبوس‌های دوکابین تا پایان سال وارد خطوط خواهند شد، گفت: ۱۲۳ دستگاه اتوبوس دوکابین تازه در حال حمل به سمت کشورمان می باشند که با ورود این اتوبوس‌ها، ظرفیت جابه‌جایی شبکه خطوط BRT حدود ۲۰۰ هزار نفر در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، پیمان سنندجی اظهار داشت: در راستای توسعه خطوط اتوبوس‌های تندرو و همچنین افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر در خطوط موجود، قرارداد ورود هزار دستگاه اتوبوس دوکابین تازه منعقد شد که بخشی از این اتوبوس‌ها یعنی ۱۲۳ دستگاه در حال بارگیری و حمل به سمت کشورمان می باشند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سری تازه اتوبوس‌های دوکابین تا پایان سال در خطوط تندرو مشغول به کار و خدمات رسانی شوند گفت: هر اتوبوس دوکابین به طور متوسط روزانه ۱۵۰۰ مسافر را جابه جا خواهد کرد که بر این اساس با ورود ۱۲۳ دستگاه اتوبوس دوکابین تازه، ظرفیت جابه جایی شبکه خطوط BRT حدود  ۱۸۴ هزار و ۵۰۰ نفر در روز افزایش می‌یابد.

سنندجی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۲ میلیون جابه جایی با خطوط اتوبوس‌های تندرو صورت می‌گیرد که با احداث دو خط تازه در این سامانه و افزایش تعداد اتوبوس‌های فعال، میزان جابه جایی‌های شبکه اتوبوس‌های BRT افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

وی ادامه داد: سری تازه اتوبوس‌های تندرو حدود یک ماه دیگر به کشور می‌رسند که تعدادی از این اتوبوس‌ها در خطوط موجود از جمله خطوط ۱ و ۵ به کارگیری می‌شوند و تعدادی نیز در خطوط تازه مشغول به خدمات رسانی خواهند شد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی خط تازه BRT حدفاصل پایانه خاوران تا پایان جنوب به‌زودی آغاز می‌شود تا پس از ورود اتوبوس‌های تازه، این خط نیز خدمات رسانی خود به شهروندان را آغاز کند.

وی افزود: همچنین احداث خط تازهی از اتوبوس‌های تندرو در مسیر بزرگراه صدر در دستور کار قرار دارد که پس از تکمیل پروژه تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر، این خط نیز احداث خواهد شد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.