افزایش ۴ برابری صدور کد سرمایه‌گذار خارجی در بورس/ صدور ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار کد سهامدارای در بازار سهام

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۵۶۴ کد معاملاتی در کشور صادر شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۰ هزار و ۳۶۵ کد صادر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)  ، حامد سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه در ۴ ماه ابتدایی سال جاری ۳۷ کد معاملاتی سرمایه‌گذار خارجی صادر شده است، اظهار داشت: این میزان نسبت به ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته که تنها ۸ کد معاملاتی بوده است، افزایش ۴ برابری نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: معمولا سرمایه‌ گذاران خارجی پس از بازدید از بورس ایران و آشنایی با بازار سرمایه درخواست کد معاملاتی می‌کنند.

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با اعلام اینکه صدور کد معاملاتی سرمایه‌گذاری خارجی در بورس ایران نسبت به ۴ ماه ابتدایی سال گذشته افزایش ۴ برابری داشته است، گفت: تا پایان خرداد امسال یک میلیون سهامدار جدید اضافه شده است.

مدیرعامل سمات میزان کل سرمایه‌گذار خارجی در کشور را ۲۹۵ کد معاملاتی اعلام کرد که روند صدور آن رو به رشد بوده است.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۵۶۴ کد معاملاتی در کشور صادر شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۰ هزار و ۳۶۵ کد صادر شده است.

وی افزود: تا پایان خرداد امسال میزان کد معاملاتی صادر شده ۷ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۳۸۱ بوده است که سال گذشته این میزان ۶ میلیون و ۵۷۰ ثبت شده بود، بر همین اساس یک میلیون کد معاملاتی جدید طی یک سال گذشته افزوده شده است.

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با تاکید بر اینکه صدور کد معاملاتی به روش‌های مختلفی انجام می‌پذیرد، تصریح کرد: برخی کد‌های معاملاتی ناشی از پذیرش شرکت‌ها در بورس و فرابورس، کارگزاری‌ها و عده کمی هم به دلیل انتقالات قهری و حق تقدم اوراق تسهیلات خرید مسکن صادر شده است.

سلطانی‌نژاد در پاسخ به این سوال که میزان تقاضا برای اوراق تسهیلات خرید مسکن چقدر بوده است، افزود: طبق آخرین آمارها تقاضا برای اوراق تسهیلات خرید مسکن بیش از ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: متقاضیان طی این مدت از طریق شعب بانک مسکن کارگزاری‌ها و به صورت آنلاین اقدام به خرید اوراق تسهیلات خرید مسکن کرده‌اند.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.