افزایش ۴ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوای کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش ۴ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت طی روز پنجشنبه (۹ بهمن) سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه طی چهار روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف خواهیم داشت، اظهار کرد: از این‌رو در شهرهای صنعتی و کلان شهرها باتوجه به سکون نسبی جو، پتانسیل افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

وی با بیان اینکه از امروز (۵ بهمن) تا آخر هفته افزایش تدریجی دما در تمام کشور رخ می‌دهد، اظهارکرد: این افزایش دما در شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد و در غرب، مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور – بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

به گفته ضیاییان امروز بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و شرق دریای عمان و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۶ و ۷ بهمن) بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه از روز پنجشنبه (۹ بهمن) سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه طی روز پنجشنبه بخش‌هایی از شمال غرب و غرب، کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد همچنین طی روز جمعه (۱۰ بهمن) سامانه بارشی در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و طی روز شنبه (۱۱ بهمن) در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: پیامد ورود این سامانه بارشی نیز بارش باران و برف و وزش باد شدید در مناطق مختلف کشور است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۶ بهمن) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۷ بهمن) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد، در بعضی ساعات غبار محلی با حداقل زمانی ۱- و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.