افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت لوازم صوتی و تصویری/سود فروشنده ۳ درصد

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری از افزایش قیمت ۵ تا ۱۰ درصدی لوازم صوتی و تصویری و نوسان قیمت گوشی‌های بالاتر از ۲۰۰ هزار تومان در بازار خبر داد.

ابراهیم درستی  با اشاره به افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت لوازم صوتی و تصویری گفت: باید در بازار عرضه و تقاضا با هم متناسب باشد و در صورت تعیین ‌تکلیف قیمت دلار، نوسانات قیمت از بین خواهد رفت.

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری تأکید کرد: با این حال در شرایط فعلی باز هم قیمت برای خرید مناسب است و اینطور نیست که افزایش بی‌رویه قیمت روی کالای صوتی و تصویری ایجاد شده باشد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون افزایش قیمتی روی گوشی تلفن همراه ایجاد شده که امیدواریم با ساماندهی ارز، بازار این کالا بهتر شود.

وی تأکید کرد: با تثبیت قیمت دلار، بازار فعلی قیمت گوشی نیز ساماندهی می‌شود.

*افزایش قیمت گوشی‌های بالای ۲۰۰ هزارتومان

درستی افزود: البته گوشی‌های کمتر از ۲۰۰ هزار تومان آن چنان افزایش قیمتی نداشتند و روی گوشی‌های بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان، افزایش قیمت بیشتر بوده که این افزایش قیمت از یک ماه اخیر در بازار ایجاد شده است.

وی توضیح داد: این تأثیر به دلیل وارداتی بودن حدود ۹۰ درصد گوشی‌های بازار است که ارز ۱۲۲۶ تومان به آنها تعلق نگرفته است.

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری خاطرنشان کرد: در حال حاضر فروشندگان صنف و شبکه توزیع با حداقل سود کالا را می‌فروشند و سود فروشنده ۲ الی ۳ درصد است.

* اگر در بورس ارز درست عمل نشود، رانت ایجاد می‌شود

وی در پاسخ به این سؤال که منظور از ساماندهی ارز و تثبیت قیمت دلار، راه‌اندازی بورس ارز است گفت: در بورس ارز نیز اگر درست عمل نکنیم ممکن است رانت ایجاد شود که نمی‌خواهم به آن مبحث وارد شوم، اما آنچه مسلم است این است که باید قیمت ارز مشخص باشد تا یک واردکننده بداند کالایی را که وارد می‌کند، قیمت فروش داخلی آن چقدر است.

وی ادامه داد: با این نوسانات دلار بازار همیشه در تلاطم است و برای این موضوع باید دولت و بانک مرکزی نسبت به ارز تدبیر هوشمندانه‌تری داشته باشند.

درستی افزود: علاوه بر کالاهای وارداتی، کالاهایی نیز به صورت مونتاژ و به صورت CKD در کشور تولید می‌شوند که هر دو ارزبری دارند و بنابراین نوسانات ارز روی هر دو دسته کالا اثرگذار بوده است.

وی تأکید کرد: در بخش تجارت و واردات با دستور و تحمیل قیمت کالا درست نمی‌شود؛ ممکن است اصلاحات لحظه‌ای باشد، اما در درازمدت جوابگو نیست.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.