افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی فروش در نمایشگاه / ۳۰۰ هزار تومان یارانه برای استادان دانشگاهها

۱۷اردیبهشت،

رئیس بیست‌و‌ششمین نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران

“علی اسماعیلی‌” با اشاره‌ای به میزان فروش در بیست‌و‌ششمین نمایشگاه کتاب گفت: با توجه به وضعیت گرانی کاغذ و کتاب ۱۰ الی ۱۵ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش فروش داشته‌ایم.

“علی اسماعیلی‌” رئیس بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در رابطه با میزان فروش در نمایشگاه امسال در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛‌ گفت: براساس آخرین آماری در کلید حوزه ها به ما ارائه شده ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش را داشته‌ایم این در حالی است قیمت کتاب که با توجه به مشکلات کاغذ افزایش داشته که به طور طبیعی این امر عاملی برای کاهش میزان فروش است.

وی در رابطه با آمار بازدید‌کنندگان نمایشگاه امسال اظهار داشت: آمار بازدید در این هفت روز خوب بوده به طوریکه روز اول یک میلیون نفر، روز چهارم چهارصد هزار نفر و روز پنجم چهارصد و هفتاد هزار نفر بوده است.
“اسماعیلی‌” در رابطه با بخش فروش ارزی نمایشگاه عنوان کرد: امسال این بخش را طوری حمایت کردیم که اساتید دانشگاه‌ها در مراتب مختلف استاد، دانشیار، استادیار و مربی بتوانند در خرید از نمایشگاه تا سقف سیصد هزار تومان یارانه دریافت کنند به طوریکه ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت کنند به طوریکه ۳۰۰ هزار تومان استاد، ۲۵۰ هزار تومان دانشیار، ۲۰۰ هزار تومان استادیار، و ۱۰۰ هزار تومان مربی بهره‌مند مبی‌شوند.
وی در رابطه با ثبت نام و ارائه‌ی بن کارت‌های دانشجویی گفت: تا دیروز حدود ۱۲۰ هزار نفر مراجعه و بن‌کارت‌های خود را دریافت کرده‌اند.
وی در رابطه با تاخیر در ارائه‌ی بن کارت‌ها افزود: نزدیک به صد هزار نفر این مراجعه‌کنندگان طلبه‌ها می باشند که به سبب شماره دانشجویی پنج رقمی شان متاسفانه نتوانستند به موقع وارد پایگاه اینترنتی شوند و اطلاعات خود را تکمیل کنند.
“اسماعیلی‌” خاطر نشان کرد: با توجه به این که امسال ۱۵۰ هزار بن دانشجویی ثبت نام شده بود ۱۲۰ هزار‌تایی تعداد صورت گرفت و تنها ۳۰ هزار ‌تای آن‌ها ارائه نشده که این در مقایسه با سال قبل رقم بسیار خوبی است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.