افزایش ۱۰ برابری میزان صدور ضمانت‌نامه‌ در صندوق سرمایه‌گذاری تعاون

۲۹ آبان ،

معاون امور تعاونی‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۱۰ برابری میزان صدور ضمانت‌نامه‌ها در صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون خبر داد.

غلامحسین حسینی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: در سال اول راه‌اندازی، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون حدود ۳۰۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه صادر کرد ولی امسال این رقم را ۱۰ برابر کرده و به سه هزار میلیارد ریال افزایش داده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: سال آینده این رقم تصاعدی و تا سقف حاویی‌های صندوق که هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است، برسد.

حسینی‌نیا ادامه داد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون امتیاز منحصر به فردی است که بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴ در اختیار بخش تعاون قرار گرفته تا ضمانت کسانی که هفت‌خوان گرفتن وام و تسهیلات را از بانکها طی می کنند، برعهده بگیرد.

وی افزود: بسیاری از متقاضیان دریافت وام از بانکها در نهایت به مرحله‌ای می رسند که به عنوان ضمانت باید وثیقه بانکی بگذارند اما بیشتر اشخاص جزو اقشار پایین جامعه و فاقد وثایق ملکی و ضمانتی می باشند از این رو صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون شکل گرفته تا مشکل ضمانت تعاونگرانی که در زمینه وثیقه و ضمانت بانکی دچار مشکل می شوند با رعایت اصول تعریف شده در صندوق حل کند.

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در عین حال سقف ضمانت صندوق را ۱۵ هزار میلیارد ریال ذکر و خاطرنشان کرد: برای تعاونی‌های دانش بنیان تا ۸۰ درصد و برای سایر تعاونی‌ها تا ۷۰ درصد ضمانت پیش‌بینی شده است.

حسینی‌نیا همچنین بر ضرورت افزایش سرمایه اولیه صندوق جهت بالا بردن توان صدور ضمانت‌نامه بانکی تاکید کرد و گفت: داشتن سرمایه کافی سبب می گردد تا صندوق بتواند تسهیلات بیشتری را برای بنگاههای تعاونی ضمانت کند؛ در حال حاضر صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون محدودیتی در زمینه صدور ضمانت‌نامه ندارد و مطابق ماده ۱۲۴ قانون برنامه پنجم دولت می تواند سرمایه صندوق را همه ساله افزایش بدهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.