افزایش ۱۲ درصد ابتلا به HIV در روسیه/روزانه ۲۰۰ نفر مبتلا می‌شوند

۱۰م آذر ،
ممتاز نیوز: تعداد موارد ابتلا به HIV در روسیه در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۲ نسبت به همین دوره در سال قبل با ۱۲ درصد افزایش روبرو شده است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس، آمار رسمی نشان می دهد که در ۱۰ ماهه اول ۷۰۳۷۸۱ روسی به این ویروس مبتلا بوده اند که ۹۰۳۹۶ نفر آنها درگذشته اند.

در حدود ۶۰ درصد موارد تازه، تزریق مواد مخدر و سوزن آلوده سبب عمده آلودگی بوده است. در همین دوره تعداد موارد ابتلا در سطح جهانی در ۴ سال اخیر تقریبا ثابت بوده است.

مدیر آژانس ایدز سازمان ملل در این مورد به بی بی سی گفت که روسیه از جمله کشورهایی است که هنوز موفق به استفاده از استراتژی های درست در مبارزه با این ویروس نشده است.

وادیم پوکروفسکی رئیس مرکز فدرال مبارزه با ایدز روسیه گفت هر روز حدود ۲۰۰ روسی به این ویروس آلوده می شوند. وی اخطار داد که اگر اقدامات پیشگیرانه ای صورت نگیرد تعداد این موارد هر ۵ سال دو برابر خواهد شد.

آمار انتشار یافته توسط این مرکز نشان می دهد در ۱۰ ماهه اول سال ۲۰۱۲، تعداد ۴۳۹۸ کودک توسط مادرانشان به این ویروس آلوده شده اند که از این تعداد ۵۲۹ نفر درگذشته اند.

روسیه با یکی از بزرگترین حجم اعتیاد به هروئین در دنیا روبروست که مسیرهای قاچاق این مواد از افغانستان نیز آن را تشدید کرده است. مشکل نبود سوزن های پاک نیز عامل دیگری در تشدید این روند بوده است.

نزدیک به ۳۹ درصد موارد ابتلا به ویروس HIV در روسیه در سال ۲۰۱۲ از طریق رابطه جنسی عادی بوده است و روابط مردان همجنس گرا نیز یک درصد موارد ابتلا را به خود تشکیل داده است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.