افزایش ۱۴ درصدی تماس‌های عملیاتی پلیس ۱۱۰

۰۹م آذر ،

106-38.jpg

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از افزایش ۱۴درصدی تماس‌های عملیاتی شهروندان تهرانی با پلیس ۱۱۰، درهشت ماهه قبل در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش سرویس انتظامی ایسنا، سرهنگ قادر کریمی در این باره اظهار داشت:از کل تماس های برقرار شده با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، در هشت ماهه امسال، هفت میلیون و ۷۷۹ هزار و ۴۰۴ تماس بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که هفت میلیون و۳۵۱ هزار و ۷۳۸مورد بود، شش درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از کل تماس های مذکور دو میلیون و ۷۹۷ هزار و ۳۱۵ تماس منجر به عملیات پلیس شده که این رقم با توجه به رقم دو میلیون و ۴۶۲هزار و ۹۵۳ مورد در هشت ماهه سال قبل، افزایش ۱۴درصدی را نشان می دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برقراری افزایش تماس های شهروندان با پلیس بیانگر نهادینه شدن پلیس جامعه محور در جامعه بوده و جرایم نیز تاحدوی روند نزولی به خود گرفته است تصریح کرد: مردم نیروی انتظامی را برای حل مشکلتشان ملجأ و پناهگاه مطمئنی می دانند و پلیس پایتخت نیز آمادگی پاسخگویی به مطالبات و خواسته های به حق شهروندان تهرانی در حوزه مسایل انتظامی،ترافیکی و نظم و انضابط اجتماعی و طرح های امنیت محله محور را دارد.

این مقام ارشد انتظامی در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر افزایش توان عملیاتی پلیس در مقابله با جرایم عنوان کرد:حضور به موقع پلیس سبب افزایش احساس امنیت در جامعه می گردد.

وی اضافه کرد:ازیک میلیون و ۱۲۱هزار ۶۰۵ تماسی که منجر به راهنمایی و دریافت اطلاعات شهروندان از پلیس شده نسبت به هشت ماهه سال قبل که ۹۹۳ هزارو ۲۸۲ تماس بوده، ۱۳ درصد افزایش داشته و مبین این مطلب است که شهروندان با مجموعه پلیس پایتخت تعامل خوب و سازنده دارند.

سرهنگ کریمی اظهار داشت: درهشت ماهه اول سال جاری قتل۱۱درصد، مرگ مشکوک ۲۲ درصد، مواد مخدر۱۱ درصد، حوادث و سوانح ۸ درصد، اختلافات خانوادگی ۱۸درصد، اختلافات و جرایم ملکی ۱۳درصد، تخلفات و جرایم صنفی ۱۸درصد و جرایم رایانه ای ۵۹ درصد کاهش نسبت به هشت ماهه سال قبل داشته است.

کریمی با اشاره به اینکه تلفن ۱۱۰ پلیس در طول شبانه روزی همراه مردم بوده و پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی می باشد، از شهروندان به خصوص خانواده های تهرانی خواست هرگونه موارد مشکوک را به سرعت با مرکز فوریت های پلیسی در میان بگذارند در کمترین زمان ممکن اقدام قانونی با آن صورت پذیرد.

معاون هماهنگ کننده پلیس پایتخت در خاتمه بیان داشت: شهروندان می توانند موارد ضروری از جمله مزاحمت ها، نزاع و درگیری، شرارت، تصادفات و وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترن زمان ممکن بتواند در محل اتفاق حضور بهم رساند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.