افزایش ۱۵ درصدی حقوق فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش از ثبت نام ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در سراسر کشور خبر داد و گفت: در صورت ابلاغ معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری حقوق فرهنگیان ۱۵ درصد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمید رضا حاجی بابایی در  بیست و امین اجلاس مدیران آموزش و پرورش کشور که در سالن همایش بین المللی رازی برگزار شد با اشاره به اینکه امسال این اجلاس به دنبال اجرای نظام ۳-۳-۶ و تحول بنیادی آموزش و پرورش حال و هوای دیگر دارد گفت: تحول بنیادی در آموزش و پرورش از سال ۶۷ هنگامی که رهبر معظم انقلاب رییس شورای انقلاب فرهنگی عنوان شد و هم اکنون از آبان ۸۸ کلید خورد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: تمام دستگاههای کشور باید خودشان را با نقشه جامع علمی کشور هماهنگ کنند.
وی افزود: از ۲۲۱ اقدام ملی وزارت خانه ها ۵۷ اقدام مربوط به آموزش و پرورش است که از آن جمله می توان دانشگاه فرهنگیان را نام برد.
وزیر آموزش و پرورش بر آن داشت سند تحول بنیادی در ۲۲ جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده که تمام مصوبات با اجرای تمامی اعضا بوده است.
حاجی بابایی افزود: در سند تحول بنیادی سال ۳۱ اقدام ملی و راهکار تعیین شده است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آنچه که در آموزش و پرورش انجام می پذیرد براساس قوانین است و در بودجه سال ۹۱ ردیف مستقلی برای اجرای تحول بنیادی آموزش و پرورش لحاظ شده است.
وی گفت: ۱۱ کارگروه و ۷۵۰ ستاد کشوری برای اجرای سند بنیادی کار خود را شروع کرده است.
حمید رضا حاجی بابایی با بیان اینکه ۲۲ میلیون جلد کتاب برای پایه سوم و ششم ابتدایی در حال چاپ است افزود: بیش از هزار فیلم آموزشی در اختیار معلمان این دو پایه قرار می گیرد وی از دوره دیدن ۶۰ هزار معلم پایه دوم و ششم ابتدایی خبر داد و افزود: معلمان را برای این پایه ها تبدیل وضعیت و سامان دهی کردیم.
حاجی بابایی گفت:۱۵ هزار مدرسه در طول دو سال گذشته از شیفت بعد ظهر به صبح انتقال داده شده و بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان نوبت صبح تحصیل می کنند.
حاجی بابایی از ۱۰ میلیون و ۵۰ دانش آموز در سراسر کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: افزایش ۱۵ درصدی حقوق فرهنگیان با ابلاغ معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری اعمال می شود./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.