افزایش ۱۵ درصدی قیمت آب و برق صحت ندارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

17-277.jpg

وزیر نیرو با رد افزایش ۱۵ درصدی قیمت آب و برق در سال آینده، تصریح نمود: چنین موضوعی در بودجه سال ۹۱ دیده نشده است.

مجید نامجو در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش ۱۵ درصدی قیمت آب و برق از ابتدای سال آینده صورت می‌گیرد؟ اظهار نمود: این موضوع صحت ندارد.

مجید نامجو با اشاره به این‌که بحث افزایش قیمت برق و آب در بودجه ۹۰ دیده شده بود، گفت: در بودجه ۹۱ چنین موضوعی مطرح نشده است و قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد.

به گزارش تفسیری ایسنا، چندی پیش قائم مقام وزیر نیرو اظهار نموده بود که در سال آینده قیمت آب و برق حداقل ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. ذبیحی به خبرنگار ایسنا گفته بود که از آنجا که قیمت آب و برق در برنامه‌های بودجه سالانه تعیین می‌شود، پیش بینی می‌شود در صورت اجرایی نشدن هدفمندی‌ یارانه‌ها در سال ۹۲ حداقل تا ۱۵ درصد قیمت آب و برق افزایش پیدا کند که این میزان برای آب کمتر و برای برق تا حدودی بیشتر است.

درحالی که فعلا اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها متوقف شده و با این اقدام افزایش قیمت‌ها از جمله نرخ آب و برق به سبب هدفمندی‌ یارانه‌ها تا پایان امسال منتفی شده است، اما شرکت‌های آب و برق ادعا می‌کنند که در صورت عدم افزایش قیمت با مشکل روبرو می‌شوند.

از سوی دیگر، بنا بر برنامه پنجم توسعه قیمت حامل‌های انرژی از جمله آب و برق در طول پنج سال باید به قیمت واقعی برسند. اما در حال حاضر وزارت نیرو همچنان بخش قابل توجهی از نرخ آب و برق را به صورت یارانه‌ای پرداخت می‌کند و این درحالی است که تا سال ۹۴ قیمت آب و برق باید به نرخ واقعی برسد بنابراین هر چه که دیرتر قیمت‌ها افزایش پیدا کند، احتمال می رود شیب صعود نرخ آب و برق تندتر باشد.

وزیر نیرو پیشتر نیز اعلام نموده بود تنها مکانیزم افزایش قیمت آب و برق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌هاست.

به گزارش تفسیری ایسنا، مجید نامجو در رابطه با قیمت آب و برق گفته بود: مکانیزم افزایش قیمت آب و برق از مسیر هدفمندی است و راه دیگری برای آن نمی باشد پس اگر مرحله دوم هدفمندی انجام شود راهکار افزایش قیمت آب و برق نیز مشخص خواهد شد. وی همچنین در رابطه با توزیع قبض آب و برق که گاهی دو ماه یک بار و اخیرا ۴۵ روز یک بار اتفاق می‌افتد توضیح داد: به هیچ وجه وقت توزیع قبض آب و برق به معنای افزایش قیمت آب و برق نمی باشد و ما طبق روال برای مصرف‌کنندگان سنگین صنعتی هر ماه و برای خانواده‌ها هر ۴۵ روز قبض صادر می‌کنیم که تغییری در آن داده نشده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.