افزایش ۱۷ درصدی نرخ مسکن

۱۶م دیماه ،

به گزارش نوساز به نقل از فارس، مرکز آمار ایران چکیده نتایج در طرح جمع‌آوری اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران ،برای دوره تابستان ۹۱ را منتشر کرد.

براساس سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور که با هدف شفاف‌سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات در راستای ساماندهی امور مسکن طراحی و پیاده‌سازی شده است، بنگاه‌های معاملات ملکی مؤظف می باشند، مشخصات کلیه معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند، را در این سامانه ثبت نمایند.

این سامانه از اول آذرماه سال ۱۳۸۷ در کل کشور به بهره‌برداری رسیده است.

مجموعه حاضر بر گرفته از معاملات ثبت شده در این سامانه برای فصل تابستان سال در مناطق ۲۲ گانه شهرداری شهر تهران و پس از تعدیل داده‌های پرت تنظیم شده است.

متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی:

بر اساس این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۶ میلیون و ۲۹۰ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۷٫۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۳٫۶ درصد افزایش داشته است.

بیش‌ترین متوسط قیمت یک متر مربع یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، حدود ۳۹ میلیون و ۶۲۹ هزار ریال در منطقه ۳ و کمترین آن در حدود ۱۰ میلیون و ۴۲۶ هزار ریال در منطقه ۲۰ بوده است.

تغییرات قیمت هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی در معاملات انجام شده بین حداقل ۵۰۰۰ هزار ریال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۱۰۵۵۴۳ هزار ریال در منطقه بوده است.

متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی: متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۷ میلیون و ۵۷۶ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۹٫۰ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۲٫۳ درصد افزایش داشت است. بیش‌ترین متوسط قیمت یک متربع زیربنای مسکونی معامله شده در میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، حدود ۴۹ میلیون و ۴۹۰ هزار ریال در منطقه ۱ و کمترین آن در حدود ۱۳ میلیون و ۸۸۴ هزار ریال در منطقه ۱۸ بوده است.

تغییرات قیمت هر متر مربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۵۰۰۰ هزار ریال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۱۳۸ میلیون و ۹۷۶ هزار ریال در منطقه ۱ بوده است.

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۵۰ هزار و ۱۵۷ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۱٫۲ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۶٫۵ درصد افزایش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش‌ترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده، ۲۱۳ هزار و ۹۵۳ ریال در منطقه ۱ و کمترین آن ۷۲ هزار و ۹۹۸ ریال در منطقه ۱۹ بوده است.

تغییرات اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر متر مربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۱۰ هزار ریال در منطقه ۱۸ و حداکثر ۶۰۶هزار و ۸۹۷ ریال در منطقه ۱ بوده است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.